جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست سیاسی «وقایع اخیر منطقه» در مدرسه معصومیه قم

حوزه/ نماینده ارشد دفتر حزب‌الله در ایران، گفت: با توجه به فضاحت و شکست‌های پی‌درپی طرح‌های صهیونیستی و سعودی آمریکا در منطقه، امروز آمریکا، کار خود را در غرب آسیا پایان یافته می‌داند و آخرین ورق‌های بازی خود را رو می‌کند و در حال عقب‌نشینی تدریجی از منطقه غرب آسیا به‌دلیل حضور پیوسته و قدرتمند جبهه مقاومت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، وسام خلیل، نماینده ارشد حزب الله در ایران، در نشست سیاسی «وقایع اخیر منطقه» در مدرسه معصومیه قم با تشریح قضیه استعفای سعد حریری،نخست وزیر لبنان، اظهار کرد: حکام بی‌تدبیر عربستان سعودی سعی بر ایجاد تنش و اختلاف و فتنه داخلی در لبنان داشتند و با این کار به‌دنبال درگیر کردن نیروهای داخلی لبنان به اختلافات داخلی و آماده‌سازی زمینه برای حمله و تجاوز دوباره رژیم صهیونیستی به خاک لبنان و ضربه سهمگین به حزب الله لبنان بودند.

این عضو ارشد حزب الله لبنان در ایران ادامه داد: دشمنان می‌خواستند با گرفتن فضای سیاسی داخلی از دست جبهه مقاومت، فضا را برای کنار راندن حزب الله و حضور بیشتر سعودی‌ها در عرصه سیاسی لبنان مهیا کنند.

وی گفت: موضع‌گیری به‌موقع و خردمندانه رئیس جمهور لبنان، دبیرکل حزب الله و دیگر گروه های لبنانی،‌ موجب همدلی و وحدت بیشتر گروه های مختلف لبنانی و خنثی سازی این فتنه شد.

وسام خلیل افزود: نقشه استکبار و در رأس آن آمریکا در منطقه از دوران رژیم پهلوی شکل گرفت به‌طوری‌ که آمریکا در گذشته در منطقه غرب آسیا از چهار بازو و مهره مهم از قبیل ایرانِ دورانِ شاهنشاهی، عربستان، رژیم صهیونیستی و ترکیه برای رسیدن به اهداف خودش استفاده می کرد. اما امروز پلیس منطقه تبدیل به بزرگ‌ترین انقلاب اسلامی جهان بر ضد استکبار شده و ترکیه به محور مقاومت تمایل پیدا کرده است و از طرفی عربستان به‌دلیل بهره‌گیری از سیاست‌مداران بی خرد و جوان خود، تمام نقشه های استکبار را نظیر مسئله یمن، منجر به شکست کرده است. رژیم صهیونیستی نیز به‌دلیل قدرت و متحد شدن جبهه مقاومت، کارایی و توان سابق خود را از دست داده است.

وی بیان داشت: با توجه به این وقایع رخ داده، امروز در عمل، آمریکا کار خود را در غرب آسیا پایان یافته می داند و آخرین ورق‌های بازی خود را رو می‌کند و در حال عقب‌نشینی تدریجی از منطقه غرب آسیا به‌دلیل حضور پیوسته و قدرتمند جبهه مقاومت است.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha