پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ اولین اجلاس مشترک مدیران استانی نهادهای عالی حوزوی

حوزه/ در این اجلاسیه که با حضور مدیران ارشد تمام نهادهای حوزوی کشور در حال برگزاری است، موضع یکپارچه و قاطع تمام حوزویان در برابر اقدامات و مواضع ناسنجیده ترامپ در رسمیت بخشی انتقال پایتخت رژیم مجعول به قدس شریف را اعلام کرده و بدون تردید این اقدام زشت، ناپسند، غیرالهی و غیرانسانی هم نشاندهنده ضعف جبهه استکبار در میدان های عمل است و هم سرآغاز اقدامات انقلابی امت اسلام خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علیرضا اعرافی، صبح امروز در اولین اجلاس مشترک مدیران استانی نهادهای عالی حوزوی که در سالن همایش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: در این اجلاسیه که با حضور مدیران ارشد تمام نهادهای حوزوی کشور در حال برگزاری است، موضع یکپارچه و قاطع تمام حوزویان در برابر اقدامات و مواضع ناسنجیده ترامپ در رسمیت بخشی انتقال پایتخت رژیم مجعول به قدس شریف را اعلام کرده و بدون تردید این اقدام زشت، ناپسند، غیرالهی و غیرانسانی هم نشاندهنده ضعف جبهه استکبار در میدان های عمل است و هم سرآغاز اقدامات انقلابی امت اسلام خواهد بود.

وی ابراز داشت: جامعه المصطفی العالمیه، نهادی است که بر سر پیمان خود با حضرت بقیه الله الاعظم، حوزه های علمیه و رهبر معظم انقلاب ایستاده و تلاش خواهد کرد که میراث و گنجینه فاخر حوزه های علمیه را در تمام عالم نشر دهد.

استاد حوزه خاطرنشان ساخت: این نهاد با رویکرد انقلابی، اخلاقی و وحدت اسلامی در حال فعالیت در عرصه بین الملل بوده و نمایندگی های آن در تبریز، قشم، گرگان، مشهد، اصفهان با تمام توان مشغول به کار می باشند.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: مدیریت حوزه علمیه نیز در فصل جدید بر پایه تمام اقدامات مدیران گذشته، بنای بر تحولات جدید داشته و به سمت تکمیل اسناد پایه خود در حال حرکت می باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان داشت: ما در حال حرکت به سمت تکمیل برنامه های پنج ساله حوزه های علمیه بوده و در این راستا، اسناد کلانی تدوین شده است.

آیت الله اعرافی اظهار داشت: در حال حاضر 12 نظام جامع حوزه های علمیه به اتمام رسیده و برنامه های بزرگ و کوچک دیگری نیز در حال انجام می باشد.

وی ابراز داشت: ارتقاء و تعالی استان ها و شهرستان ها و همچنین واسپاری بیشتر اختیارات به آنان از جمله برنامه های مدیریت حوزه های علمیه است.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: امروز برگزاری درس خارج در 10 استان به رسمیت شناخته شده و در حال انجام است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: این جلسه تجلی یک کار منسجم و شبکه ای میان نهادهای اصلی حوزه های علمیه است که نیازمند به آن بوده و نباید مورد کم لطفی قرار بگیرد.

آیت الله اعرافی بیان داشت: ارتقاء فعالیت های شورای نهادهای عالی حوزوی، نیازمند نگاه «عاطفی و روحی» و همچنین «برنامه ای و راهبردی» بوده که با عزم بیشتر و ازخودگذشتگی و ایثار به نتیجه مناسب خواهد رسید.

وی اظهار داشت: همه ما باید حوزه را اجتماعی و در خدمت جامعه دانسته و طرح های ما نیز معطوف به این نگاه باشد؛ همچنین تقویت نگاه انقلابی در حوزه های علمیه از دیگر وظایف ماست که باید آن را تقویت نماییم.

مدیر حوزه های علمیه ابراز داشت: امیدواریم این اجلاسیه به روح اخوت فی الله قوی تری  رسیده و زمینه ای برای طراحی های نو و برنامه ریزی های جدید را فراهم نماید.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha