چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
عکس

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، ورود خیّران به عرصه موقوفات قرآنی را خواستار شد و گفت: موقوفات قرآنی کمترین آمار موقوفات استان یزد را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمین حسین زارع زاده در دیدار با مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی و تشکل های مردمی قرآنی، با تبریک انتصاب حجت‌الاسلام حمید رضا مطهریان به عنوان مدیرعامل این اتحادیه، بر لزوم برگزاری طرحهای قرآنی اوقاف و دیگر ارگانها و ادارات توسط اتحادیه تأکید کرد.

 وی برگزاری کلاس های حفظ قرآن کریم توسط مؤسسات تحت نظارت اتحادیه را خواستار شد و افزود: تشکیل اداره امورقرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه در سطح استان‌ها از برنامه‌های سازمان است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به این که تشکیل اداره امور قرآنی به تصویب رسیده و دستورالعمل آن ابلاغ شده است، افزود: از ابتدای امسال این موضوع در یزد اجرایی شده و مسئول آن هم اکنون محمد حسین کاظمی از حافظان قرآن کریم استان یزد معرفی شده است.

حجت الاسلام  زارع زاده در خصوص موقوفات قرآنی بیان کرد: موقوفات قرآنی کمترین آمار موقوفات استان یزد را به خود اختصاص داده که در این حوزه  به ورود خیران و واقفان خیراندیش نیازمندیم.

 

*فعالیت  140 مؤسسه قرآن و عترت و تشکل قرآنی در سطح استان

در ابتدای جلسه، حجت‌الاسلام  حمید رضا مطهریان مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل های قرآنی استان یزد بیان کرد: در حال حاضر قریب به 118 مؤسسه فعال قرآنی ایجاد شده است و تعداد 20 مؤسسه قرآنی نیز در مرحله صدور پروانه و دارای مجوز فعالیت‌های قرآنی هستند.

وی افزود:  در مجموع   140 مؤسسه قرآن و عترت و تشکل قرآنی در سطح استان یزد در سیستم قرآنی مشغول به فعالیت هستند.

مدیر عامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی در رابطه با روند ادغام اتحادیه ها گفت: یکی از دستورات هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی، ادغام دو اتحادیه قرآنی است که الحمدلله در شهریور 96 در استان یزد انجام شد.

حجت الاسلام مطهریان اضافه کرد: این موضوع در اتحادیه کشوری در مراحل پایانی قرار دارد و پس از ادغام، مجوزهای مؤسسات به قوت خود باقی است، اما باید مؤسسات به منظور یکسان‌سازی مجوزهای خود به هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی مراجعه کنند.

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha