شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله جواد مروی

حوزه / عضو شورای عالی حوزه های علمیه در جمع اساتید حوزه میبد با بیان اینکه محتوای علمی و تهذیبی حوزه های علمیه باید تقویت شود، گفت: حفظ اصالت حوزه های علمیه از واجبات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از یزد، آیت الله جواد مروی، در جمع اساتید حوزه علمیه میبد که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه اساتید و طلاب، دو رکن حوزه علمیه هستند، گفت: یکی از برنامه های شورای عالی حوزه های علمیه بازدید از مدراس علمیه کشور و دریافت مشکلات، انتقادات و پیشنهادات عزیزان فعال در حوزه های علمیه است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه اساتید مدارس علمیه وظیفه بسیاری سنگینی را عهده دار هستند، افزود: این اساتید بزرگوار سربازان امام زمان(عج) را تربیت می کنند و کار ماندگار و ارزشمند اجر اخروی را در پی دارد.

وی خاطر نشان کرد: حفظ اصالت حوزه های علمیه از واجبات است و باید تمام سنت های گذشتگان حوزه های علمیه حفظ و با بررسی برخی از نقاط ضعف ،در جهت مرتفع کردن آن برآیند.

آیت الله مروی افزود: رویش های قوی و عظیمی در حوزه های علمیه وجود دارد که نشان از روند رو به رشد حوزه ها است که جای بسی خوشحالی دارد و در این زمینه باید از زحمات تمام دست اندرکاران حوزه های علمیه تشکر کرد.

 وی، ادامه رسالت انبیاء را از مهمترین اهداف طلبگی دانست و گفت: رسیدن به هدف نیازمند نبوغ و استعداد فوق العاده نیست و اگر طلبه استعداد متوسطی هم داشته باشد تنها با داشتن همت بلند می تواند به همه اهداف خود دست یابد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: اگر علما از جهات علمی به جایی رسیده اند، یک اکسیر با آنها همراه بوده و آن هم «علو همت» است.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت محتوای علمی و تهذیبی حوزه های علمیه، اظهار کرد: باید ضمن حفظ متون اصلی حوزه، محتوای علمی مطابق با نیاز مخاطب و جامعه نیز ارائه شود تا بتوان اثر گذاری آن را در بین مردم مشاهده کرد.

آیت الله مروی با بیان اینکه جمع انبوهی از جوانان را به سمت فقه های مضاف گرایش داده ایم، اظهار داشت: طلبه اگر یک میزانی از معلومات را داشته باشد، می تواند وارد فقه های مضاف شود تا بتواند به مسائل روز پاسخ بدهد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در پایان با تاکید بر ترویج بیش از پیش فرهنگ ارتباط با قرآن و تفسیر در حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تفسیر و قرآن از امتیازات شیعه از دیر باز بوده است، طلاب و اساتید باید قرآن خواندن و عمل به آن را جدی بگیرند. 

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha