چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
p

حوزه/ قائم‌مقام مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: این نهاد تعامل خود با مراکز علمی و دانشگاهی و بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه را توسعه می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، رضا زارع زاده مهریزی، در نشست علمی، تخصصی گفتمان سازی مباحث راهبردی در اجرای سیاست‌های کمیته امداد، با تأکید بر توسعه تعامل کمیته امداد با مراکز علمی و دانشگاهی و بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه، گفت: شناسایی، ساماندهی و بهره‌مندی از توان و تخصص دانشجویان تحت حمایت در اولویت انجام امور پژوهشی کمیته امداد قرار دارد.

وی با اشاره به برگزاری دهمین نشست تخصصی پیرامون سیاست‌های اجرایی این نهاد بیان کرد: راهکارهای پیاده‌سازی سیاست اقتصاد مقاومتی در کمیته امداد، پایدارسازی اشتغال مددجویان، راهکارهای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، حرفه و تخصص مددکاری اجتماعی در هزاره سوم، فلسفه شکل‌گیری کمیته امداد مبتنی بر اندیشه‌های امام راحل، شیوه‌های پایدارسازی کسب‌وکارهای کوچک برای جامعه هدف تحت حمایت ازجمله مباحث تخصصی مطرح‌شده در هشت‌ماهه نخست سال جاری با بهره‌گیری از اساتید مجرب دانشگاهی بود.

قائم‌مقام مدیرکل کمیته امداد استان یزد با اشاره به اهمیت تأمین رفاه اجتماعی برای جامعه هدف تحت حمایت گفت: ارائه خدمات توانمندسازی به خانوار تحت حمایت در صورتی اثرگذار است که به نوع نگرش‌ها، ارزش‌ها و باورهای مددجویان تحت حمایت توجه شود.

زارع زاده مهریزی با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به طرح‌های علمی و تحقیقاتی در تحقق اهداف این نهاد، افزود: کمیته امداد نقش مهمی در فرهنگ‌سازی و تقویت رشد فکری مددجویان و هدایت آنان به سمت کار و تلاش بر عهده دارد، ایجاد اشتغال برای خانوار تحت حمایت مهم‌ترین حلقه توانمندسازی نیازمندان است.

وی با اشاره به سیاست‌های کمیته امداد در ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت گفت: مشاوره شغلی، ظرفیت سنجی و استعداد سنجی شغلی خانوارهای تحت حمایت برای توسعه فرصت‌های شغلی، کارآفرینی و خودکفایی مددجویان از اهمیت خاصی برخوردار است.

انتهای پیام /۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    0 0
    من رشته الهیات ازاستان کرمان که چندین سال همکاری با امداد رو دارم از طرف واحدفرهنگی .ودرضمن چرا ازما استفادا نمیشود وتاکیر بر حوزوی بودن است حداقل اول نیروهای فرهنگی دراولیت باشد بعد حوزویان که حق وناحق نشه هرکه به دل امیدی همکاری کرده که آینده ای داشته باشه.اما حوزویان رو ترجیح دادین.خداروخوش نمیاد گناه همه مبلغین فرهنگی به گردنتان.