جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مهاجریان

حوزه/ امام‌جمعه طبس با بیان این‌که مهم‌ترین مشخصه ۹دی سال ۸۸، سه عنصر ایمان، اتحاد و بصیرت بود، گفت: مردم انقلابی در ۹ دی نشان دادند که در دفاع از انقلاب و ولایت فقیه تا پای جان ایستاده اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم مهاجریان‌ مقدم امام‌جمعه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با گرامیداشت حماسه نهم دی، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که فتنه 88 جریان پیچیده‌ای بود که از سال‌های قبل در خارج و داخل کشور برای براندازی نظام، سرمایه‌گذاری‌هایی توسط دشمن صورت گرفته بود و آنان، تنها به دنبال بهانه‌ای می‌گشتند تا ضربه خود را بزنند.

وی، بهانه دشمن را در فتنه 88 ، انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد و افزود: انتخابات ریاست جمهوری موضوع بسیار مهمی برای دشمن در راستای پیاده کردن اهدافشان بود به همین دلیل از همان ابتدا که ثبت نام انتخابات شروع شد شعار فتنه را مطرح کردند.

امام‌جمعه شهرستان طبس اضافه کرد: آنچه مسلّم است این که «تقلب» رمزی بود که چنانچه نتیجه انتخابات برخلاف میل آن‌ها پیش رود، انتخابات را زیر سؤال ببرند که متأسفانه این کار را هم انجام دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهاجریان‌ مقدم یادآور شد: علی رغم بازشماری برخی از صندوق‌های رأی و مشخص شدن این که تقلبی در کار نبوده است، با این حال سران فتنه، از قانون تبعیت نکردند و عده‌ای را به خیابان‌ها کشاندند و شعارهایی علیه اسلام، انقلاب، ارزش‌های اسلامی و ولایت و رهبری دادند و حتی پرچم‌های عزاداری امام حسین(ع)، قرآن‌ها و برخی از مساجد را در تهران به آتش کشیدند که این موارد اهداف پنهان آن‌ها را نشان می‌داد که به دنبال از بین بردن ارزش‌های اسلامی و نظام اسلامی بودند.

امام‌جمعه طبس ادامه داد: ملت شریف ایران که دارای بصیرت و معتقد به ارزش‌های اسلامی و انقلاب بودند، در 9 دی ماه به صحنه آمدند و با حضور بسیار گسترده خود، بساط فتنه گران را جمع کردند و آن‌ها را در جهت رسیدن به اهدافشان ناکام گذاشتند و حمایت همه جانبه خود را از نظام اسلامی و ولایت اعلام کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهاجریان‌ مقدم با بیان این‌که نقش فتنه 88 در تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران بسیار اثرگذار بود، اذعان داشت: سران فتنه زمانی که به اهداف پلیدشان نرسیدند، به آمریکا و دیگران گرا دادند که چنانچه بخواهید نظام اسلامی تغییر پیدا کند، یکی از کارها، تحریم و تشدید تحریم هااست.

وی با اشاره به این‌که اصل انقلاب و نظام اسلامی بر پایه ولایت‌فقیه شکل‌گرفته و به پیروزی رسیده است، عنوان کرد: تداوم این انقلاب به برکت ولایت‌فقیه است.

امام‌جمعه شهرستان طبس در ادامه یادآور شد: زمانی انقلاب به پیروزی رسید گروه هایی خواستارجمهوری دموکراتیک بودند اما امام راحل(ره) با صراحت فرمودند "جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر".

حجت‌الاسلام والمسلمین مهاجریان‌ مقدم ادامه داد: تأثیر ولی‌فقیه بود که مردم را پای صندوق‌های رأی کشاند که 98.2 درصد به جمهوری اسلامی رای دادند و در تمام مراحل انقلاب نقش ولایت‌فقیه بالاترین نقش‌ها بوده است و حتی دشمنان ۸ سال جنگ را تحمیل کردند، اما نتوانستند به هدف خود برسند.

وی با اشاره به سخنی از بنیان‌گذار انقلاب اسلامی مبنی بر «پشتیبان ولایت‌فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد»، خاطرنشان کرد: مردم همیشه هوشیار بوده و از ولی‌فقیه خود حمایت کرده و حمایت می‌کنند و باید به این حمایت ها ادامه دهند.

امام‌جمعه شهرستان طبس، خودخواهی برخی از افراد، حس خودبینی، خودمحوری، دل بستن به دشمن را از موارد بسترسازی فتنه 88 عنوان کرد و با تأکید بر این‌که فلسفه 9دی؛ بصیرت، اعتقاد به ارز‌ش‌های اسلامی، نظام اسلامی و حرف‌شنوی مردم از ولی‌فقیه بوده است، گفت: تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری در جریان فتنه 88 موجب گردید تا مردم بیشتر از توطئه‌های دشمن آگاهی پیدا کرده و وارد صحنه شده و دشمنان را ناکام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha