جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده

حوزه/مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد بر ضرورت تبیین رویکرد نخبگانی در حوزه انقلابی و ولایی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، پیش از ظهر امروز در نشست طلاب سطح سه استان، با اشاره به ضرورت نخبه پروی در حوزه علمیه، بر ضرورت تبیین رویکرد نخبگانی در حوزه انقلابی و ولایی تأکید کرد.

وی با اشاره به اقدامات تحول ساز حوزه انقلابی خراسان، افزود: مدارس علمیه خراسان شمالی با تبعیت از حرکت انقلابی حوزه علمیه خراسان، فعالیت‌ها و اقدامات خود را در این راستا جهت‌دهی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به اقدامات تحول ساز حوزه انقلابی خراسان، به بخشی از وقایعی که در دو سال پیش در حوزه این استان محقق شده، اشاره کرد و گفت: تحول در نظام آموزشی مدارس علمیه در قالب نظام جامع آموزشی، توانمندسازی اساتید معزز، تشکیل قرارگاه‌های اساتید، برگزاری نشست‌های علمی متعدد به همراه تحول فرهنگی در قالب مسابقات کتاب‌خوانی و اعطای مجوز رشته‌های جدید از جمله اقدامات صورت گرفته در مدارس علمیه استان پیرو حوزه تحولی خراسان است.

وی مساعدت‌های صورت گرفته جهت تخفیف کتابخانه استان خراسان شمالی برای استفاده طلاب و اساتید، توانمندسازی اساتید و برگزاری دوره‌های ضمن خدمت، مساعدت برای تخفیف کتابخانه تخصصی کلام اسلامی، راه‌اندازی مرکز مشاوره در استان به همراه پشتیبانی ویژه از طرح‌های قرآنی برای طلاب را از جمله دیگر اقدامات صورت گرفته در این استان به همت حوزه علمیه دانست و آن را اقدامی شایسته، نوین و روبه‌جلو عنوان کرد.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقا سطح علمی روحانیت، مهارت محور شدن اصول و بخش‌های نظام آموزشی و تأکید بر ممتازین اخلاقی در کنار ممتازین آموزشی را از دیگر اقدامات حوزه علمیه این استان برشمرد.

وی با بیان اینکه نخبه پروری یعنی هدایت کردن درست استعدادها، گفت: باید حرکت نخبگانی را سطحی ننگیریم و مقداری عمیق‌تر به آن بنگریم.

حجت‌الاسلام آزموده  اظهار داشت: ضروری است تمام فعالیت‌های حوزوی در همه عرصه‌ها به سمت نخبگانی حرکت کند که این تفکر و اندیشه‌ای است که از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha