جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
وزیر کشور

وزیر کشور با بیان اینکه حوادث اخیر نشان داد مردم به رسانه‌های معاند اعتماد نکنند، گفت: دست همه‌کسانی که تحمل اقتدار ایران را ندارند کاملاً هویدا شد و ایران تلاش کرده در کنار حفظ حریت به کشورهای دیگر کمک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، عبدالرضا رحمانی فضلی، پیش از ظهر امروز در آئین تودیع و معارفه استانداران سابق و جدید سمنان، در سالن شهید مطهری شهرستان سمنان با بیان اینکه تغییرات در استانداری‌ها برحسب سیاست‌های دولت‌ها است، اظهار داشت: اگر شاهد تغییری در استانداران طی دو تا سه ماه اخیر بوده‌ایم تنها به دلیل اجرای سیاست‌های دولت است.

رئیس شورای امنیت کشور با اشاره به حوادث اخیر در برخی از استان‌های کشور، با بیان اینکه رأفت و عطوفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عامل تداوم چندروزه تجمعات اعتراضی در کشور بود، افزود: حرکات خودجوش ملت ایران برای محکومیت اغتشاشگران در روزهای آینده این قوت خواهد گرفت، زیرا مردم ایران کشور خود و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را دوست دارند و امروز باید مشکلات کشور ریشه‌یابی و برای آن چاره‌اندیشی شود.

وی با بیان اینکه حوادث اخیر بهترین درس برای مردم بود تا به دروغ‌پراکنی رسانه‌ها و فضای مجازی دشمنان اعتماد نکنند، خاطرنشان کرد: در حوادث اخیر در برخی از استان‌های کشور تلاش شد اعتراض‌ها با حداقل هزینه‌ها، بیشترین مدارا و بالاترین سطح تحمل و به کمک مردم حل شود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه اکنون ایران در شرایط مستحکم است و باید تلاش شود با همین ویژگی فوق‌العاده فعالیت کرد، افزود: باید با سرعت‌بالا و انگیزه بیشتر و وحدت و همدلی و تبعیت از رهبری در راستای توسعه کشور گام برداشت.

وی با بیان اینکه ایران تلاش کرده در کنار حفظ حریت به کشورهای دیگر کمک کند، گفت: ایران اسلامی در حوزه  بین‌المللی بسیار مؤثر و اثرگذار است و همه فرازوفرودها باعث افزایش توانمندی ایران اسلامی در همه حوزه‌ها شد.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه مدیریت کشور را با تورم رقم ۴۶ درصد تحویل گرفتیم، تصریح کرد: در پنج سال اخیر به همت مسئولان گام‌های مثبتی برداشته شد باید تلاش مضاعف باشد تا مشکلات حل شود.

وی با بیان اینکه تنش‌های اجتماعی در همه کشورها وجود دارد، اما دست همه‌کسانی که تحمل اقتدار ایران را ندارند کاملاً هویدا شد، افزود: کشور ایران طی سالیان طولانی از دشمنان، تهمت، تحقیر هزینه داد و مردم در حرکات خودجوش پاسخ بیگانگان را داده و خواهند داد.

وزیر کشور گفت: سیاست دولت بر پایه اعتدال است و اعتدال مبنای عقلی، عرفی و علمی دارد و هیچ آدم عاقلی اعتدال را رد و افراط را تأیید نمی‌کند و مشی اکثر سیاسیون، اعتدال است و عده قلیلی توفیق خود را در اعمال نظرات خلاف عقل می‌دانند که حساب آنان جدا است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه عوامل رشد شتابان در استان سمنان زیاد است و استاندار جدید باید از این ظرفیت برای توسعه پایدار بهره گیرد، گفت: استاندار باید در راستای تحقق اهداف نظام، دولت و منافع ملت قدم بردارد و نمایندگان شهرها و دیگر مسئولان ارشد و گروه‌های مختلف، احزاب و همه باید برای اعتلای دین خدا که حفظ  نظام جمهوری اسلامی به رهبری ولایت‌فقیه است، تلاش کنند.

حوادث اخیر بزرگ‌ترین ظلم به انقلاب اسلامی و آرمان‌های شهدا بود

غلامرضا کاتب نیز در این آئین با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی برای انتظاراتی که مردم‌دارند تصمیمات بسیار هوشمندانه‌ای گرفته تا بخش عمده‌ای از مشکلات معیشت و اقتصاد آن‌ها برطرف شود، اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی امروز مردم شاهد تحولاتی عظیم هستند که ارائه خدمات بخش‌های درمانی و بهداشتی، راه، آب، توسعه روستایی و ... از جمله این موارد است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث اخیر در برخی از استان‌های کشور تصریح کرد: در این حوادث بزرگ‌ترین ظلم به انقلاب اسلامی و آرمان‌های شهدا شده است که به بهانه مسائل اقتصادی به مسائل اصلی انقلاب خدشه وارد کردند.

وی با بیان اینکه از بدو انقلاب تاکنون تحولات عظیمی در حوزه‌های مختلف ایجادشده است، افزود: امید به زندگی ما در اوایل انقلاب 55 سال بود و امروز امید به زندگی ملت ما بیش از 75 سال است.

کاتب با اشاره به اینکه اقدامات بسیار خوبی در دوران تصدی دولت‌های یازدهم و دوازدهم در سطح کشور صورت گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان به تحول در بهداشت و سلامت اشاره کرد، خاطرنشان کرد: طرح تحول در نظام سلامت، طرحی ماندگار است و امروز تحولات بزرگی در بخش بهداشت و سلامت کشور اتفاق افتاده که مرهون انقلاب است.

وی با بیان اینکه دولت اقدامات شایسته‌ای در حوزه سلامت مردم انجام داده است، گفت: در آمار مرگ‌ومیری قبل از انقلاب 111 در هزار نفر بود امروز 14 در هزار رسیده و این امر حاکی از تحولات عظیمی است که در بخش سلامت نظام ایجادشده است.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اوایل انقلاب اسلامی کمتر از 20 درصد از جمعیت روستایی ما از آب شرب بهره‌مند بودند، افزود: امروز بیش از 90 درصد از جمعیت روستایی از نعمت آب شرب برخوردارند و خدمات آب، برق و گاز در بیشترین مناطق کشور ارائه می‌شود.

عربستان برای از بین بردن انقلاب اسلامی هزینه می‌کند

وی با بیان اینکه عوامل خارجی به دنبال کم‌رنگ جلوه کردن خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: کشوری که با آزادی و استقلال می‌تواند محوریت آرامش دنیا و جهان شود طبیعی است که دشمنان آن به‌ویژه آمریکا دست از شیطنت خود برنمی‌دارد و عربستان هزینه می‌کند تا انقلاب اسلامی ما آسیب ببیند و برای از بین بردن آن باید هزینه‌های هنگفتی بپردازند.

کاتب با اشاره به اینکه امام راحل مسیر خوبی را برای انقلاب و دشمنان آن ترسیم کرده است، افزود: آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و واقعاً هم تاکنون هیچ غلطی نکرده است.

وی با بیان اینکه همه داشته‌های امروز ایران اسلامی مرهون انقلاب و شهیدان است، بیان کرد: اگر کشور می‌خواهد پیشرفت کند باید هزینه‌ها را کاهش داده و از همه ظرفیت‌های نظام بدون هیچ نگاه سیاسی استفاده کنیم.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عوامل داخلی که باعث شد امروز به بهانه مسائل اقتصادی عده‌ای آشوب گری کنند و باید نسبت به آنان هوشیارانه عمل کنیم، گفت: اگر هرکسی یک تریبون به دست می‌گیرد و به هر دلیلی ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را سرکوب کنند این نظام و ارکان انقلاب را سست خواهد کرد.

مسئولان با تخریب یکدیگر به نظام ضربه نزنند

وی با اشاره به اقدامات ناشایست برخی از کاندیداها در زمان انتخابات تصریح کرد: وقتی بحث انتخابات بود هر کاندیدا با سخنان تخریبی خود نسبت یکدیگر با الفاظ دزد در رسانه‌های خارجی و داخلی خطاب کردیم و بدون هیچ مدرک و سندی به ارکان نظام آسیب وارد کردند.

کاتب با بیان اینکه تخریب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای دشمنان کار سختی نیست، افزود: چون تریبون دست من است نباید بگویم همه قوای کشور دزد هستند این کار راحتی است اما مسئولان و سران این نظام باید برای حفاظت از این نظام و انقلاب مردم اقدام کنند نه اینکه چوب در آتش دشمن بریزند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با ایمان مردم اداره و از آن حفاظت می‌شود، گفت: نباید دربازی‌های سیاسی و اختلافات جناحی ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تضعیف کنیم بلکه باید هر سه قوای کشور با یکدیگر متحد باشند.

عضو مجمع نمایندگان استان سمنان با بیان اینکه در این هفته در مجلس شورای اسلامی هیچ تصمیمی برخلاف منافع ملت تصویب نشده است، افزود: نرخ آب، برق، گاز که در سال 96 ارائه می‌شود در سال آینده افزایش پیدا نخواهد کرد این تصمیم قاطع کمیسیون تلفیق است و صحن مجلس به این تصویب رأی می‌دهد.

مصوبات مجلس مصلحت‌های مردم را در نظر دارد

وی با بیان اینکه نگاه بخشی در درون نظام سبب می‌شد هر بخش در قالب خودکفایی تصمیم می‌گرفت و این نگاه در بسیاری از موارد به ضرر مردم بود، خاطرنشان کرد: هرگونه افزایش قیمت کالا و خدمات که در درون کشور انجام می‌شود فقط در اختیار هیئت‌وزیران است.

کاتب با بیان اینکه هیئت‌وزیران باید تشخیص بدهد که در کجا منافع ملت و نظام وجود دارد، افزود: مجلس شورای اسلامی، دولت را از خود جدا نمی‌داند اما بعضاً برخی از اعضای کابینه دولت تصمیم بخشی می‌گیرند و برای مردم و مجلس چالش‌هایی را ایجاد می‌کنند که این اختیار را از هیئت‌وزیران گرفتیم.

وی تصریح کرد: دریافتی‌هایی که تمام مسئولان در کشور دارند اعم از نمایندگان، مسئولان دولتی و غیره؛ معافیت مالیاتی تا 2 میلیون و 300 هزار تومان را صفر کردیم اما از 3 تا 4 برابر آن را 10 درصد مازاد مالیات می‌گیریم.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از 4 تا 6 برابر را 15 درصد مالیات و از 6 به بالا را 35 درصد مالیات تصویب‌شده است، گفت: افزایش 10 درصدی حقوق برای مسئولان را تا یک سطحی تصویب می‌کنیم و این مسئله برای حقوق بالا محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای گفتند حقوق مجلس را تا 70 درصد افزایش دادند، بیان کرد: این در حالی است که کمسیون تلفیق اعلام کرد ما باید از خودمان شروع کنیم و حقوق مجلس که 4 میلیون و 5 میلیون است حتی یک درصد هم نباید افزایش یابد.

استان سمنان در سایه آرامش صفا و صمیمیت است

کاتب با اشاره به سایر مصوبات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته گذشته افزود: برای چالشی مثل آموزش‌وپرورش که توانایی پرداخت پول آب و برق و گاز را ندارد همه را معاف کردیم و آنچه در مجلس تصویب‌شده است جز منافع ملت و نظام نخواهد بود.

وی با اشاره به انتصاب چاووشی به‌عنوان استاندار سمنان، گفت: استان سمنان یک ویژگی‌هایی دارد که در این حوادث مشخص شد و این نعمتی است که در استان سمنان حاکم است و امیدواریم بتوانیم شاهد اجرای برنامه‌های خوبی از سوی استاندار جدید سمنان باشیم و همه گروه‌ها و احزاب دست‌به‌دست هم بدون نگاه سیاسی، در راستای توسعه اقتصادی و رفع بیکاری استان تلاش کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از حوادث اخیر و تجمعات در برخی از استان‌های کشور افزود: کمترین حادثه در این استان به وقوع پیوست و یک تجمع جزئی داشتیم که برای مطالبه اقتصادی بود؛ درواقع این استان درگیر حاشیه نبوده است و این مهم به سبب عملکرد مطلوب نیروی انتظامی و مسئولان امنیتی است.

وی با بیان اینکه استان سمنان در سایه آرامش صفا و صمیمیت است، تصریح کرد: ظرفیت بالای نیروی انسانی این استان را از سایر استان‌ها متمایز می‌کند و امروز در سایه این همدلی می‌توان تحولات بزرگی را ایجاد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha