جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مهدوی پور

حوزه/رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد از برگزاری نخستین همایش استانی «قرآن کریم و استکبارستیزی» در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رحیم مهدوی پور پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران پیرامون همایش بین‌المللی قرآن کریم و استکبارستیزی، با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها مقرر است این همایش پژوهشی قرآنی در کشور به دو صورت استانی و بین‌المللی برگزار شود، اظهار داشت: این همایش برای نخستین بار در این استان برگزار می‌شود.

وی افزود: همایش استانی با محوریت «قرآن کریم و استکبارستیزی» در خراسان شمالی در سه محور استکبارستیزی در قرآن کریم، استکبارستیزی در سیره معصومین (ع) و استکبارستیزی در گفتمان انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدوی پور با بیان اینکه سه محور این همایش دارای 93 ریز موضوع است، تصریح کرد: اما برگزاری این همایش در سه محور «استکبارستیزی در قرآن کریم»، «استکبارستیزی در سیره معصومین(ع)» و «استکبارستیزی در گفتمان انقلاب اسلامی» محدود به همین 93 ریز موضوع نیست و صاحبان قلم و پژوهشگران قرآنی می‌توانند در موضوعات دیگر پیرامون همین همایش نیز مقاله ارائه نمایند.

وی مهلت ارسال آثار به دبیرخانه همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی را تا 20 اسفند امسال عنوان کرد و گفت: شرکت در تمامی مراحل همایش به صورت رایگان، اعطای گواهی حضور در همایش به تمامی شرکت‌کنندگان، اعطای گواهی پذیرش مقالات با درجه علمی و پژوهشی به مقالات پذیرفته شده، انتشار مقالات پذیرفته شده در مجموعه مقالات همایش بین‌المللی و انتشار تمام چکیده‌های مقالات در کتاب چکیده مقالات همایش از جمله امتیازات و جوایز شرکت در این همایش است.

رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد زمان برگزاری همایش استانی «قرآن کریم و استکبارستیزی» را 22 فروردین سال آینده اعلام کرد و افزود: زمان برگزاری یازدهمین همایش بین‌المللی «قرآن کریم و استکبارستیزی» نیز هم‌زمان با برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 29 و 30 فروردین‌ماه سال آینده» به همت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم قم است.

وی اظهار داشت: علاقه‌مندان برای شرکت در این همایش می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار به سایت با نشانی  www.iqro.irمراجعه کنند.

حجت‌الاسلام مهدوی پور یادآور شد: دهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی سال گذشته 20 آبان ماه در قم برگزار شد که 421 مقاله به دبیرخانه همایش رسید که شامل 356 مقاله داخلی و 65 مقاله خارجی بود و مقالات خارجی شامل 11 مقاله فارسی، 19 مقاله عربی و 35 مقاله انگلیسی بود.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha