پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
آیت الله طبرسی-نماینده ولی فقیه در مازندران

حوزه/ آیت الله طبرسی، همراهی علما با مردم را یکی از شاخصه های مهم روحانیت برشمرد و گفت: روحانیت همواره خود را از آن مردم دانسته و به همراهی با مردم افتخار می کند و این رویکرد مردمی بودن روحانیت باید حفظ بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، عصر امروز در مراسم چهلمین روز رحلت آیت الله سیدعلی اکبر سجادی نوری، در مسجد صاحب الزمان(عج) نور با بیان این که معنویت و ارزش های حاکم بر جامعه امروز نتیجه تلاش ها و مجاهدت های علما در طول تاریخ است، خاطرشان کرد: به طور حتم از زحمات علمای دین نبود امروز ما این افتخارات را در جامعه اسلامی شاهد نبودیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که مطالعه تاریخ اسلام نقش برجسته و تعیین کننده علما و مراجع دینی را بیشتر روشن می کند، بیان داشت: یکی از راهبردهای اصلی دشمنان در طول تاریخ، حذف دین از جامعه بوده، اما هوشیاری و بصیرت بالای علما مانع تحقق این توطئه دشمنان شد.

وی با اشاره به این که روحانیت همواره نقش راهبری را در صحنه ها و عرصه های مختلف قبل و بعد از انقلاب ایفا کرده است، بیان داشت: منابر و خطابه های آتشین علما در مناطق مختلف کشورمان، موجب رسوایی رژیم فاسد پهلوی شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انسان در سایه بهره گیری مناسب از فقه می تواند به تکامل  معنوی دست پیدا کند، گفت: فقه یک ظرفیت بسیار بالایی دارد که می تواند انسان را به خداوند متعال نزدیک کند.

آیت الله طبرسی با مهم ارزیابی کردن جایگاه علما در جامعه اسلامی، بزرگان دینی را عامل رشد معنوی در جامعه اسلامی معرفی کرد و افزود: نقش علما و روحانیت در حفظ و حراست از دین و همچنین تقویت مبانی دینی در جامعه بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که علما همچون ستاره پرنوری در جامعه نورافشانی می کنند، گفت: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از نورانیت حاصل از نقش علما و بزرگان دینی است.

وی با اشاره به این که فقه آیین صحیح زندگی کردن را به ما می آموزد، خاطرنشان کرد: اگر علما و بزرگان دینی ما یک زندگی موفق و اثربخش بودند به دلیل بهره گیری صحیح از فقه آل محمد در زندگی فردی و اجتماعی آنها بود.

آیت الله طبرسی با بیان این که از دوران پیامبر گرامی اسلام(ص) تا امروز مردم در هر شرایط و وضعیتی نیازمند بهره گیری از ظرفیت علما و روحانیان هستند، افزود: علما و بزرگان دینی همواره پناهگاهی امن برای عموم مردم بودند و مردم نیز در طول تاریخ برای رفع مشکلات و گرفتاری های خود همواره به علما مراجعه می کردند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که دین عامل تکامل و رشد جامعه در رسیدن به یک شرایط مطلوب است، تصریح کرد: بدون حاکم بودن دین در جامعه به هیچ عنوان نمی توان به رشد و تعالی امیدوار بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران، همراهی علما با مردم را یکی از شاخصه های مهم روحانیت برشمرد و خاطرنشان کرد: روحانیت همواره خود را از آن مردم دانسته و به همراهی با مردم افتخار می کند و این رویکرد مردمی بودن روحانیت باید حفظ بماند.

آیت الله طبرسی با اشاره به تلاش دشمن برای خدشه دار کردن جایگاه روحانیت در جامعه و ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت، افزود: پیوند میان مردم و علما و بزرگان دینی یک پیوند عمیق معنوی است و هیچ قدرتی یارای خدشه دار کردن این پیوند عمیق نیست.

وی، گسترش امروز دین در جامعه اسلامی را مرهون تلاش ها و از خودگذشتگی های علما و فقهای دینی عنوان کرد و گفت: اگر هوشیاری و بصیرت بالای علما و روحانیت نبود دشمن به راحتی در کشورمان نفوذ می کرد، اما هوشیاری علما موجب دشمن هیچ گاه به خواسته های شوم خود دست پیدا کند.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود از آیت الله سجادی(ره) به عنوان شخصیتی مردمی یاد کرد و گفت: عمر با برکت این عالم وارسته صرف خدمت به دین، انقلاب و مردم شده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آیت الله سجادی(ره) در زهد، تقوا، اخلاق و ساده زیستی نظیر نداشت، خاطرنشان کرد: تواضع و فروتنی این شخصیت برجسته الگویی برای جامعه امروز است.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که به طور حتم فقدان چنین عالمانی در جامعه ما بسیار سخت و سنگین خواهد بود، تصریح کرد: انتظار امروز جامعه اسلامی از حوزه های علمیه نیز پرورش و تربیت چنین شخصیت های برجسته ای است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha