جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
قاسمی نیا

حوزه/ معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم بر لزوم تلاش در زمینه فراگیری هر چه بیشتر فرهنگ و گفتمان مطالعه در سطح جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه ، حجت الاسلام  محمدرضا قاسمی نیا طی سخنانی در نشست مشترک با مسئولان اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم با اشاره به وجود حدود 300 هزار کم سواد در قم اظهار داشت: متاسفانه ما با خلاء کتاب های مناسب برای نوسوادان عزیز در کتاب فروشی ها، انتشارات و... روبه رو هستیم و حتی اهالی قلم و فرهنگ نیز از این موضوع غافل شده اند.

 وی افزود: کم سوادان نیز می توانند همچون دیگر اقشار جامعه از قشرهای تاثیرگذار و مهم در ترویج فرهنگ مطالعه باشند، از این رو یکی از ضرورت های گسترش کتابخوانی، همگانی کردن آن است، به گونه ای که همه درگیر این امر مهم بشوند و نیاز به مطالعه را از دغدغه های اصلی خود بدانند.

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به این که نشست کتاب خوان از طرح های موفق در ترویج گفتمان مطالعه است، گفت: از این رو نهضت سوادآموزی استان علاقمند است نشست کتاب خوان ویژه کم سوادان و نوسودان را با هدف ایجاد عادت به مطالعه، جذب به کتابخانه و معرفی چهره های موفق سوادآموزی، برگزار کند. وی افزود: از آنجا که زکات علم نشر آن است،کتاب هایی کاربردی با رعایت اصول ساده نویسی و درست نویسی، ویژه کم سوادان به ابتکار نهضت سوادآموزی استان تولید و منتشر شد که مورد استقبال سوادآموزان قمی هم قرار گرفته است.

حجت الاسلام قاسمی همچنین ابراز داشت: نهضت سوادآموزی در حال حاضر با اجرای طرح حقله های کتابخوانی پیشرو در جذب نوسوادان و کتابخوانان می باشد و در مجموع امیدواریم که با همگانی کردن فرهنگ مطالعه در جامعه، به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه کتاب جامه عمل بپوشانیم.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha