جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شیدایی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه‌ علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر سالانه حدود ۱۰۰ مقاله از مدارس تخصصی و بین ۵۰ تا ۱۰۰ مقاله از دیگر مدارس داریم که اینها صرفا خروجی کارورزی دارد، گفت: پژوهش یکی از نیازهای اصلی و مهم حوزه های علمیه است که باید به آن توجه ویژه شود.

حجت الاسلام مجتبی شیدایی در گفتگو با خبرنگار «حوزه»، در بیرجند با بیان اینکه در حوزه علمیه خراسان جنوبی بحث پژوهش و کار تحقیق جدی گرفته شده و می‌شود، گفت: مقاله نویسی در برخی از مدارس ما اجباری است و طلاب سطح دو و سه باید مقاله بنویسند و الا مرحله را طی نمی کنند و این مقالات استاد مشاور دارد و موضوع مهمی تعیین می‌شود.

وی گفت: به دلیل اهمیت پژوهش در حوزه، برای بسیاری از 23 مدرسه علمیه خواهر و برادر که زیر نظر مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان است، معاون پژوهش قرار داده ایم.

معاون پژوهش حوزه‌ علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه طلاب در رشته های علوم و معارف قرآن هر ترم باید پژوهش داشته باشند، گفت: تعدادی از افرادی که امسال در مشهد در زمینه پژوهش های برتر تقدیر شدند از مدارس علمیه خراسان جنوبی بودند که نشان از اهمیت پژوهش در این استان دارد.

حجت الاسلام شیدایی با بیان اینکه در حال حاضر سالانه حدود 100 مقاله از مدارس تخصصی و بین 50 تا 100 مقاله از دیگر مدارس داریم که این ها صرفا خروجی کارورزی دارد، گفت: پژوهش یکی از نیازهای اصلی و مهم حوزه های علمیه است که باید به آن توجه ویژه شود.

وی افزود: رویکرد ما در برنامه های پژوهشی، تقویت دروس تحصیلی و آموزشی طلاب است و جدای از اینها به صورت کارگاهی نیز برنامه هایی برگزار می شود که به مقاله نویسی کمک می کند.

معاون پژوهش حوزه‌ علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر پژوهش نباشد، حوزه علمیه در گذشته خود باقی می ماند و متناسب با نیازها پیش نخواهد رفت، تصریح کرد: علت اینکه مردم با روحانیون ارتباط مستمر دارند به این دلیل است که روحانیت توانسته است در راستای خواسته های جامعه حرکت کند و اگر این پاسخ به نیازها نباشد نتیجه آن گوشه نشینی روحانیون خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha