جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سر هنگ محمدی معاون آموزش پلیس فتا

حوزه/ معاون آموزش پلیس فتا بر لزوم استفاده هرچه بهتر از فضای مجازی برای جلوگیری از صدمات و ‌آسیب های این حوزه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سرهنگ محمدی امروز 27 دی ماه در همایش «فضای مجازی و خانواده من» که در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با ذکر این مطلب که عمده جلسات در فضای سایبر تهدید محور است گفت: حضور میلیون ها کاربر در تلکرام و کاربران بسیار در اینستا نشان می دهد تهدید آمیز هم به آن صورت نباشد و مزایای تهدیدی را با هم دارد.

وی افزود: فضای سایبر در کشور ما به فضای مجازی تعبیر شده که یعنی غیر واقعی  در حالی که صرفا این فضا غیر واقعی نیست و آثار اتفاقاتی که در این فضا میافتد واقعی است و قدرت بسیج کنندگی که این فضا دارد بسیار فوق العاده است.

معاون آموزش پلیس فتا تصریح کرد: به نظر میرسد باید کلمه مناسب تری برای این فضا به جای مجازی پیدا کنیم و در این راستا فرهنگستان علوم واژه رایا سپهر را پیشنهاد داده  است؛ اکنون همه عضوی از شبکه اطلاعاتی که 60 سال پیش برای زیر ساخت نظامی امریکا یعنی اینترنت درست شده بود هستیم.

وی گفت: اینترنت دهه 70 وارد کشور ما شده و اکنون از 25 نقطه اینترنت وارد کشور میشود و تمام این اینترنت در مخابرات و شرکت ارتباطات زیر ساخت و اکنون توسعه یافته  و وضعیت ما در اینترنت ثابت رتبه 105 جهان و در اینترنت تلفن همراه رتبه 74 دنیا را داریم  و در این زمینه نیز به سرعت در حال رشد هستیم.

محمدی بیان کرد: در سال های اخیر اداره رسیدگی به جرایم رایانه ای ایجاد شد تا اینکه سطح دسترسی مردم به اینترنت افزایش و راه های ارتباطی گسترده شده و تشککیلات جدید از سال 89 به عنوان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات توسط پلیس ایجاد شد.

وی گفت: هرروز که میگذرد تعدا کاربران بیشتر و مجرمان نیز بیشتر می شود و با رشد این اتفاق شاید پلیس توسعه نیافته و نیاز داریم تا پلیس فتا را افزایش دهیم و ماموران ما  بیشتر به پرونده ها می پردازند تا مسائل پیشگیری

 محمدی یادآورشد: در فضای سایبر بحث احراز هویت از موضوعات جدی است که اگر توجه شود بسیاری مشکلات و جرایم از بین می رود  و این موضوع به اپراتور های تلفن همراه برای ثبت سیمکارت با هویت اشخاص ابلاغ شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha