جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سید محمد حسینیان - دامغان

امام جمعه دامغان با بیان اینکه اربعین حسینی نشان‌دهنده قدرت عظیم مسلمانان بود،گفت: مشارکت‌های مردمی در اربعین امسال کم نظیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از دامغان، حجت‌الاسلام سید محمد حسینیان پیش از ظهر امروز در آئین تجلیل از فعالین و موکب‌داران دامغانی در اربعین حسینی در سالن جلسات فرمانداری شهرستان دامغان، با بیان اینکه عملی که موکب داران و خادمان زائران حسینی انجام می‌دهند، مقوله‌ای ارزشمند و مروج فرهنگ ایثار است، اظهار داشت: خدمت‌رسانی و کار و عمل در مکتب امام حسین(ع) خار چشم دشمنان است.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه سیره و سبک زندگی امام حسین(ع) مروج فرهنگ ظلم‌ستیزی، استکبارستیزی و خدمت در مکتب اهل‌بیت(ع) است،تصریح کرد: این امر سال‌هاست برای دشمنانی که در فکر نابودی اهداف انقلاب اسلامی هستند به هراس تبدیل شده است و باید بدانند تا زمانی که عشق به اهل‌بیت(ع) در ایران اسلامی وجود دارد این آرزو را به گور خواهند برد.

وی خطاب به خادمان موکب امام رضا(ع) دامغان در اربعین حسینی افزود: کاری که شما انجام دادید، بر آب‌کردن نقشه‌های شوم دشمنان اسلام مانند آمریکا، تکفیری‌ها، وهابی‌ها و غربی‌هاست؛ زیرا این امر، ترویج فرهنگ ایثار محسوب می‌شود و آن‌ها دشمنی دیرینه‌ای با فرهنگ عاشورا دارند.

حجت‌الاسلام حسینیان با بیان اینکه اربعین حسینی نشان‌دهنده قدرت عظیم مسلمانان است،خاطرنشان کرد: راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی بزرگ‌ترین صحنه نمایش الهی قدرت اسلام و شیعه است که دشمنان را سرافکنده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از تجارب برپایی موکب اربعین حسینی دامغان در سال جاری برای سال‌های آینده باید درس گرفت، افزود: باید بر روی نقاط ضعف در اربعین سال جاری کار کرد و نقاط قوت را تقویت بخشید تا بتوانیم در سال‌های آتی نیز چنین اقداماتی را بسط و گسترش دهیم.

عضو شورای حوزه علمیه استان سمنان با تاکید بر هدفمند ساختن کمک‌های مردمی به ستاد اربعین شهرستان برای سال آتی تصریح کرد: صاحبان سرمایه باید در این مسیر مقدس وارد شوند تا بتوانیم از خیرات و برکات بیشتری بهره‌مند شویم و حضور و مشارکت مردم دامغان در برپایی موکب اربعین حسینی و بحث بازسازی عتبات عالیات بسیار چشم‌گیر است و باید در سال‌های آتی نیز این ظرفیت‌ها تقویت شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha