جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نعیم آبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان بر لزوم شناخت دردهاو زخم های جامعه به منظور جلوگیری از فتنه های آینده تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله نعیم آبادی امشب در هم اندیشی علما و فضلا و طلاب دامغانی حوزه علمیه قم در بنیاد علوم وحیانی اسرا در قم برگزار شد گفت: در حوادث اخیر، رهبر معظم انقلاب نکته بسیار مهمی را بیان کردند که مگس ها، روی زخم ها می نشینند. فتنه را نباید تمام شده بدانیم، زیرا تا زخم هست، مگس نیز هست؛ شناخت زخم ها تکلیف مهم ما است؛ این جمع خوب با هم اندیشی و اندیشه های انباشه باید زخم ها را بشناسند و درمان کنند.

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: امام علی(ع) بیان کردند، ملت های قبلی به این دلیل ساقط شدند که حق مردم را ندادند و مردم مجبور شدند که حق خود را بخرند؛ از مرحوم آیت الله العظمی بهجت نقل شده است که حکومت عثمانی فقط به دلیل توسعه رشوه نابود شد.

وی گفت: کشتی چینی هر چند سال یک باربه بندر عباس آمده و به ملاقات من می آیند؛ در دیدار سفیر چین به آنها گفتم،‌شما چینی ها چند خصیصه دارید که دنیا را به دست گرفتید؛ قانون مداری و کار مداری و سخت کوشی و قناعت از جمله خصایص ملت چین است که باعث پیروزی آنها در عرصه های مختلف شده است.

آیت الله نعیم آبادی یادآورشد: چینی ها در خانه خود فرش ندارند؛ برخی در شهر خود و تهران و... کاخ و خانه دارند و خود و خانم و فرزندانش ماشین دارند ولی بازهم نق می زنند؛ ملتی که راضی نمی شوند را چه کسی می تواند مدیریت کند؟

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان عنوان کرد: استاندار هرمزگان می گویند شب ها با نور چراغی که برای پخت نان می سوخت درس می خواندیم ،ولی امروز به این همه امکانات قانع نیستیم.

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: اینکه کار با میز مساوی شده است، یک زخم است؛ سه میلیون افغانی مشغول به کار است و اگر سه میلیون دیگر هم وارد شوند هیچ کدامشان بیکار نمی ماند ولی همه از بیکاری فریاد می کنیم.

وی گفت: 95 درصد بودجه کشور ما خرج خدمات و حقوق می شود؛ هزار نیرو در ادارات دولتی مشغول هستند؛ این مساله از زخم های موجود است.

آیت الله نعیم آبادی یادآورشد: کار، مفهوم غلطی پیدا کرده است؛ کار به معنی کار هدفمند است که اهل بیت(ع) نیز به آن امر کرده اند؛ نباید کار را به میزاداری پیوند بزنیم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان عنوان کرد: خمس کلید حل بسیاری از مشکلات کشور است ؛اگر همه مردم ایران خمس بدهند در سال 300 هزار میلیاردتومان خمس می پردازند؛ حوزه مقصر است چون 50 هزار نیرو دارد، ولی خمس را تبلیغ و تبیین نمی کنند؛ مراجع ما برای شهریه مختصر خود گیر هستند. بودجه دین به نص سخن امام هشتم(ع)، از راه خمس محقق می شود؛ خمس پشتوانه تبلیغات دینی است؛ البته باید این مساله به شکلی بیان شود که مردم سخن ما را بپذیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha