جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
معاون رئیس جمهور در جشن انقلاب در  قم

نوبخت با اشاره به اتحاد آمریکا و شوروی برای سرنگونی انقلاب اسلامی ایران گفت: بر اساس آمار اعلام شده از سوی صندوق بین المللی پول، اکنون ایران به لحاظ اقتصادی در هجدهمین رتبه جهان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، محمدباقر نوبخت امشب در مراسم گرامیداشت سی و‌نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که از سوی مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در مسجد امام زین العابدین(ع) قم برگزار شد، با اشاره به اینکه نزدیک به چهل سال است که از انقلاب اسلامی می گذرد، گفت: حال برای برخی سؤال پیش می آید که آیا این نظام کارآمد است یا ناکارآمد و درست است که بحران بیکاری، مشکلات معیشتی و غیره از مهم ترین چالش های نظام اسلامی می باشد اما نباید فراموش کرد که چون در مسیر رسیدن به ارزش های انقلاب قرار داشته و از راه حق منحرف نشده ایم، هنوز هم از سوی استکبار جهانی دشمنی هایی صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی در شرایطی به وجود آمد که بلوک شرق و غرب در جنگ سرد قرار داشتند و آمریکا و شوروی در جهان حکمفرمایی می کردند که امام راحل از قم برخاستند و انقلاب اسلامی را به پشتوانه فقه شیعی ایجاد کردند.

سخنگوی دولت افزود: آمریکا و شوروی در آن زمان در حال نزاع بر سر قدرت برتر شدن بودند، اما با ظهور انقلاب با یکدیگر متحد شدند تا انقلاب اسلامی را سرنگون کنند، اما پس از اقدامات زیادی که داشتند، نتوانستند به هدف خود برسند و علی رغم تلاش های بسیارشان توانستیم با قدرت به راه خود ادامه دهیم.

وی ادامه داد: همه دشمنان به این مسأله  اذعان دارند که همه مردم به هنگام ورود امام(ره) به خاک ایران، ایشان را قبول داشتند، اما ایشان در همان زمان اعلام فرمودند که باید رفراندوم صورت بگیرد تا مردم از روی تفکر رأی بدهند که سرانجام در 12 بهمن ماه بیش از 98 درصد مردم رأی "آری" به نظام جمهوری اسلامی دادند و امام خمینی(ره) اعلام حاکمیت کردند.

نوبخت با بیان اینکه یکی از نشانه های پیشرفت انقلاب نفوذ و محبوبیتی است که امروزه ایران در کشور عراق دارد، ابراز داشت: جمهوری اسلامی علی رغم همه تحریم هایی که از بعد دفاع مقدس شروع شد و هم اکنون نیز بر آنها افزوده شده است به اذعان همه دشمنان توانسته است قله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کند و در عرصه های هسته ای، هوا و فضا، اتمی، اقتصادی و غیره پیشرفت کند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار اعلام شده از سوی صندوق بین المللی پول،  ایران به لحاظ اقتصادی در هجدهمین رتبه جهان قرار دارد، اظهار داشت: بر اساس این آمارها سال گذشته درآمد ناخالص داخلی  ایران 83 میلیارد دلار و امسال نیز 94 میلیارد بوده است که بر این اساس ضریب جینی ایران از کشورهای آمریکا، چین، ترکیه و روسیه بالاتر است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه قدرت کشور در طول انقلاب اسلامی افزایش پیدا کرده است، افزود: امروزه ماهواره های ایران در همه جای جهان حضور دارد و این خود نشان از افزایش قدرت است.

نوبخت در پایان تردید در نیت خالصانه ای که امام راحل و مردم شریف ایران در ابتدای انقلاب اسلامی داشتند را امری غیر جایز دانست و گفت:  با صدق نیتی که امام راحل و رهبر معظم انقلاب و شهدای گرانقدر داشته و دارند خواهیم توانست از گردنه ها عبور کنیم و این حکومت را به صاحب اصلی اش، امام زمان(عج) تقدیم کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha