جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه زهرای مرضیه(س) توانست پرچم اسلام و ولایت را برافراشته نگاه دارد، گفت: حضرت زهرا (س) مبارزه‌های عمیقی را پس از رحلت پیامبر(ص) ساماندهی کردند و به‌نوعی به کسانی که حق امام علی (ع) را پایمال کرده بودند، اعتراض کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی، با تسلیت فرار رسیدن سالروز شهادت ام ابیها(س)، با بیان اینکه با توجه به این که دشمن اصلی پس از زمان یأس کفار از دشمنی مستقیم با دین اسلام، منافقین و نفوذی‌ها هستند، شناخت جریان نفاق و نفوذی‌ها و مقابله با آنان، از اوجب واجبات است، گفت: بر همین اساس حضرت فاطمه(س) جریان نفاق و نفوذ را به مردم معرفی کردند.

وی با اشاره به اینکه قرآن و روایات اقدام به معرفی علائمی برای شناخت نفاق و منافقین کرده‌اند، اظهار کرد: وظیفه شرعی هر فرد شناخت خط اصلی دشمنی کنونی(نفاق و نفوذ) و آنگاه معرفی منافق و نفوذی و جریان وی است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: تا یک زمانی که جامعه اسلامی ضعیف بود، نگرانی اصلی نظام اسلامی، دشمنان آشکار یعنی کفار بود، اما با فتح مکه و روشن شدن مسئله جانشینی در غدیر، دین اسلام به درخت کامل و تناوری تبدیل شد، بنابراین کفار دیگر یارای رویارویی مستقیم با اسلام کامل را نداشتند و جبهه کفر، از این حرکت مأیوس و از طریق نفاق و نفوذ وارد عمل شد.

حضرت فاطمه مدافع امامت و شهیده راه ولایت است

وی با اشاره به خدمات شایسته‌ای که حضرت زهرا(س) برای اسلام انجام دادند، گفت: حضرت فاطمه(س) مدافع امامت و شهیده راه ولایت بود. این بانوی بزرگ جهان اسلام، بنیان‌گذار دفاع از ولایت است و برای دفاع از آن، افشاگری کرد و هیئت حاکمه وقت را به استیضاح کشاند، لذا خطبه فدکیه یک دنیا حرف دارد.

امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه گریه‌های حضرت زهرا(س) نیز سیاسی و در حمایت از ولایت بود، اظهار داشت: حتی وصیت‌نامه حضرت زهرا(س) و دفن شبانه ایشان، سیاسی بود و نخواست کسانی که به ولایت ظلم کرده‌اند در مراسم تدفین حاضر شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان این که زهرای مرضیه(س) توانست پرچم اسلام و ولایت را برافراشته نگاه دارد، گفت: حضرت زهرا(س) مبارزه‌های عمیقی را پس از رحلت پیامبر(ص) ساماندهی کردند و به‌نوعی به کسانی که حق امام علی(ع) را پایمال کرده بودند، اعتراض کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اظهار کرد: کار دیگر حضرت زهرا(س) افشاگری و استیضاح بود که جریان نفوذ و نفاق را معرفی کردند و راه را نشان دادند.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) پرچم مظلومیت را برافراشتند به همین علت تا به امروز این پرچم همچنان باقی است، گفت: گریه‌های حضرت زهرا(س) همانند یک رسانه عمل کرد تا صدای مظلومیت امام علی (ع) را به امت برساند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) الگوی همه رهروان راه حق در طول قرون و اعصار است، خاطرنشان کرد: هیچ‌کس مانند فاطمه زهرا(س) عمق و ژرفای امامت را نشناخت و هیچ فردی چون او در راه تبیین امامت و شناسایی آن و دفاع از امام خویش تلاش نکرد، از این رو همگان باید از این بانوی بزرگوار درس گرفته و ایشان را در دفاع از ولایت الگوی خود قرار دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha