جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام نوایی

حوزه/ مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان با اشاره به حجت بودن حضرت فاطمه (س) گفت: حضرت زهرا (س) الگوی بشریّت در همه دوران هاست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر نوایی، شامگاه سه شنبه در جمع طلاب خواهر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) آشخانه با تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: حضرت زهرا(س) در خانواده‌ای دارای مکتبی الهی رشد و پرورش یافت و با نیکوترین خصلت‌ها و صفت‌های انسانی آشنا و شایسته آن شد تا الگویی ارزشمند در تمام تاریخ برای زنان و بانوان عالم باشد

وی با بیان اینکه وجود مبارك حضرت فاطمه(س) حجّت‌الله است، افزود: حجت‌الله یعني اين انسان كامل معصوم است و هیچ‌چیزی نمي‌گويد مگر به دستور خدا، چنين كسي فعل، قول و تقرير او مي‌شود حجت.

مشاور مدیر حوزه علمیه خراسان، ضمن معرفی زنان برتر در جهان و آخرت به درس‌هایی از زندگی حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: بهشت مشتاق ۴ زن بزرگ است؛ مریم دختر عمران، آسیه همسر فرعون، حضرت خدیجه و حضرت زهرا (س).

وی تصریح کرد: پیامبر (ص) فرمودند: دخترم فاطمه پاره تن من است، حوریه‌ای است که در لباس انسان در آمده است، سیده همه زنان عالم است و فاطمه وقتی در محراب عبادت می‌ایستد ملائکه صف می‌ایستند و ثواب نماز فاطمه را به آسمان می‌برند.

مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان، با بیان این که پیامبر(ص) فرمودند: رضایت فاطمه رضایت من است و ناخشنودی فاطمه ناخشنودی من است، اظهار داشت: اما رضایت حضرت فاطمه (س) در چیست؟ رضایت آن حضرت در این است که الگوی یک زن مسلمان باشد.

وی گفت: حجت بودن حضرت فاطمه(س) در همه مظاهر حیات است، رازهای حجت بودن فاطمه(س) عبادت اوست و لکن عبادت این است که بنده کیست؟ و بندگی چیست؟ بنده همه‌ کارهایش را بر اساس خواست خدا انجام می‌دهد فکر کردن، زندگی، معاشرت او با مردم بر اساس خواست خدا باشد و تمام کارهای حضرت زهرا(س) نیز برای خدا بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha