جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ماموستا عبدالرحمن خدایی

حوزه/ امام جمعه موقت سنندج با اشاره به اینکه تشکیل گروه های تکفیری تروریستی در جهان اسلام نتیجه افکار افراطی است، گفت: بسیاری از کشورهای مستکبر و دشمن دین محمدی (ص) از وحدت و اتحاد سنی و شیعه دل خوشی ندارند و دست به هر ترفندی می زنند که آتش فتنه و اختلاف را بین این دو مذهب اسلامی شعله ور کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، صبح امروز در جمع طلاب اهل سنت سنندج اظهار داشت: امروز دستان بسیاری در کارند که بین برادران سنی و شیعه اختلاف بیندازند.  این افراد و گروه ها بی شک نه دوستدار سنی هستند و نه شیعه و تنها خواسته و میل آنها اختلاف در جهان اسلام است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل گروه های تکفیری تروریستی در جهان اسلام نتیجه افکار افراطی است، افزود: بسیاری از کشورهای مستکبر و دشمن دین محمدی (ص) از وحدت و اتحاد سنی و شیعه دل خوشی ندارند و دست به هر ترفندی می زنند که آتش فتنه و اختلاف را بین این دو مذهب اسلامی شعله ور کنند.

ماموستا خدایی تصریح کرد: کسی که در جهان اسلام تفرقه افکنی کند، بی شک مسلمان نیست، لذا باید از این افراد دوری کرد.

امام جمعه موقت سنندج در ادامه با اشاره به اینکه طلاب چه سنی و چه شیعه باید به دنبال علم آموزی باشند و به حواشی توجهی نکنند، افزود: امروز مهمترین کار برای طلاب علم آموزی است، طلبه باید به دنبال یافتن و آموختن منابع ناب دین اسلام و تبلیغ و ترویج آن در جامعه باشد. طلبه ای که به دنبال ایجاد اختلاف بین سنی و شیعه است بی شک راه به جایی نخواهد برد و این فرد نه تنها طلبه نیست، بلکه خواسته یا ناخواسته دست آویز دشمنان وحدت امت اسلام است.

ماموستا خدایی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه امروز نیاز اصلی و ضروری جهان اسلام وحدت کلمه است، گفت: اگر در جهان اسلام وحدت به معنای واقعی وجود داشت، امروز شاهد این همه نسل کشی توسط گروه های تروریستی که از بطن جهان اسلام سربرآورده اند، نبودیم، لذا به شما طلاب عرض می کنم که همه مسلمانان با هم برادر و برابرند.

این عالم اهل سنت در پایان اظهار کرد: امروز طلبه و کسی که به فراگیری علوم دینی مشغول است، وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارد، زیرا اگر جامعه منحرف شود، او مقصر است و اگر جامعه اصلاح شود، ایشان نزد خداوند پاداشش را خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha