جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اعتکاف

مسئول ستاد اعتکاف برادران مسجد ملااسماعیل یزد از اعتکاف حدود ۱۵۰۰ نفر در مسجد ملآ اسماعیل یزد خبر داد و گفت: اعتکاف فرصتی برای مبارزه با نفس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام  سید مهدی صدرالساداتی، مسئول ستاد اعتکاف برادران مسجد ملاّ اسماعیل یزد، ظهر امروز در جلسه ستاد اعتکاف شهرستان یزد با اشاره به اهمیت اعتکاف در آینه آیات و روایت اظهار داشت: اعتکاف یکی از اعمال سازنده انسانی است که موجب پالایش نفس می‌شود.

وی افزود: اعتکاف چه در زندگی فردی، چه در زندگی اجتماعی تأثیر اساسی و مهمی دارد و به انسان فرصت فکر کردن و پیدا کردن مسیر را می‌دهد.

حجت الاسلام صدرالساداتی با بیان اینکه اعتکاف فرصتی برای مبارزه با نفس است، تصریح کرد: روزه، ماندن در مسجد و جدا شدن از تعلقات دنیوی و روزمرگی‌ها سبب خودسازی و کم شدن خواهش‌های نفسانی است، گذشته از این‌ها خود اعتکاف هم محرماتی دارد که خاص اعتکاف است.

مسئول ستاد اعتکاف برادران مسجد ملا اسماعیل یزد با اشاره به اعتکاف حدود 1500 نفر در مسجد ملّا اسماعیل، گفت: برگزاری مراسم معنوی اعتکاف با این تعداد معتکف نیازمند برنامه ریزی و همکاری دستگاه‌های مختلف است.

حجت الاسلام والمسلمین صدرالساداتی به تقارن ایام نوروز و مراسم معنوی اعتکاف اشاره کرد و افزود: با توجه به حضور مسافران نوروزی در این ایام و بازدید از مسجد ملا اسماعیل و مسجد جامع به عنوان جاذبه‌های گردشگری استان باید هماهنگی لازم با میراث فرهنگی استان انجام شود.

وی با اشاره به تقارن زمان ثبت نام با تعطیلات نوروز گفت: بهتر است جهت رفاه حال علاقه مندان ثبت نام از روزهای پایانی سال آغاز شود.

مسئول ستاد اعتکاف برادران مسجد ملا اسماعیل یزد در پایان گفت: همچنین پایگاه سیار ثبت نام از علاقه مندان در جمعه پایانی سال ویژه برادران درمحل برگزاری نماز جمعه در مسجد ملأ اسماعیل مستقر می‌شود.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha