جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سبحانی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) شهرستان کوهدشت گفت: کیفیت محوری در جذب طلبه از سیاست های راهبردی حوزه های علمیه است که در چند سال اخیر با جدیت دنبال شده و نباید مورد غفلت قرار گیرد.

حجت الاسلام محمد رضا سبحانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به آغاز پذیرش حوزه های علمیه برای سال تحصیلی 98-97 گفت: طلاب و اساتید مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) کوهدشت با هماهنگی مدیران مدارس آموزش و پرورش شهرستان و با حضور در بین دانش آموزان، نحوه ورود به حوزه و آثار و برکات تحصیل علوم دینی را برای دانش آموزان تشریح می نمایند .

وی با بیان اینکه در این برنامه تبلیغی تلاش می شود تا با تبلیغ چهره به چهره، دانش آموزان مومن و متعهد جذب حوزه های علمیه شوند، افزود: در این فرآیند تبلیغی، دانش آموزان با تکنیک های روانشناختی و انگیزشی چهره به چهره برای تحصیل در حوزه های علمیه مورد سنجش قرار می گیرند و با خواست و اراده خود، در صورت علاقمندی می توانند در مدارس علمیه به تحصیل علوم حوزه بپردازند.

امام جمعه موقت کوهدشت با بیان اینکه جذب افراد مومن و مستعد برای ورود به حوزه های علمیه درکیفیت بخشی به اهداف  حوزه انقلابی بسیار موثر است، خاطر نشان کرد: کیفیت محوری در جذب طلبه نباید مغفول بماند.  

حجت الاسلام سبحانی تصریح کرد: کیفیت محوری در جذب طلبه از سیاست های راهبردی حوزه های علمیه است که در چند سال اخیر با جدیت دنبال شده و نباید مورد غفلت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه عدم توجه به کیفیت محوری در جذب طلبه موجب وارد شدن لطمه به سیستم تهذیبی و آموزشی حوزه خواهد شد، یادآورشد: با جذب افراد مومن، مستعد و با انگیزه برای تحصیل علوم دینی می توان به اهداف حوزه انقلابی دست یافت .

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) کوهدشت در ادامه با اشاره به اینکه ظرفیت پذیرش مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) برای سال تحصیلی جدید 20 نفر اعلام شده، گفت: دارندگان مقطع سیکل و دیپلم می توانند برای ثبت نام در این مدرسه اقدام نمایند.

حجت الاسلام سبحانی با اشاره به این که طلاب و اساتید این مدرسه با حضور در بین دانش آموزان، بسیجیان و هیات مذهبی نحوه و زمان ورود به حوزه های علمیه را تبلیغ می نمایند گفت: اساتید و طلاب این مدرسه همچنین با حضور در روستاها و مناطق محروم نیز نحوه ورود به حوزه را برای علاقمندان تشریح می نمایند.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) شهرستان کوهدشت یادآور شد: در حال حاضر 170 طلبه در پایه های 1 تا 9 در مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) شهرستان کوهدشت مشغول فراگیری علوم حوزوی هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha