جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کارگاه روش بیان تفسیر قرآن کریم ویژه طلاب مبلغ و معمم شهر کرمان

حوزه/ اولین جلسه از کارگاه روش بیان تفسیر قرآن کریم ویژه طلاب مبلغ و معمم شهر کرمان در مدرسه علمیه سطح عالی امام مهدی (عج) کرمان با حضور اساتید تفسیر از قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، کارگاه روش بیان تفسیر قرآن کریم ویژه طلاب مبلغ و معمم شهر کرمان، در مدرسه علمیه سطح عالی امام مهدی (عج) کرمان برگزار شد.

حجت الاسلام محمد سلطانی، معاون پژوهش مدرسه علمیه صالحیه کرمان در رابطه با برگزاری این کارگاه گفت: با همکاری ستاد تفسیر قرآن قم، کانون تفسیر و علوم قرآنی سید احمد جعفری کرمان و  مدیریت مدرسه علمیه سطح عالی امام مهدی (عج) کارگاه روش بیان تفسیر قرآن برای طلاب مبلغ شهر کرمان طراحی شد و امروز اولین جلسه آن برگزار گردید.

وی افزود: در این کارگاه که با حضور حدود چهل نفر از طلاب سطح عالی شهر کرمان برگزار شده، از اساتید تفسیر قم استفاده شده و در رابطه با روشهای بیان تفسیر قرآن کریم با نگاه تبلیغی و جذب مخاطب بحث شده است.

وی ادامه داد: مدت دوره این کارگاه چهل هشت ساعت میباشد که امروز و فردا دوره اول کارگاه طی شانزده ساعت برگزار میشود و ادامه این کارگاه بعد از عید نوروز برگزار خواهد شد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه صالحیه کرمان این برنامه را ادامه دار خواند و افزود: سعی بر این است تا بعد از برگزاری این کارگاه، شرایطی برای دورههای دیگر برای طلاب حاضر در این دوره برگزار کنیم تا در جهت رشد سطح علمی قرآنی طلاب گامی مهم برداریم.

وی تصریح کرد: تصمیم داریم در برنامه بعدی دوره مربی گری جلسات قرآنی خانگی تحت جلسات کارگاهی با همکاری قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا برگزار کنیم. بعد از آن در ایام تابستان با همکاری موسسه تمهید استان قم دو دوره جداگانه با رویکرد پژوهشی با عنوانین مهارتهای تفسیر شناختنامهای و مهارت بیان تفسیر سورهای برگزار کنیم.

وی افزود: در نهایت تصمیم داریم دو کارگاه تخصصی روش نهادینه سازی پوشش اسلامی و روش فرهنگ سازی پاکدامنی در جامعه با الهام از قرآن برگزار کنیم.

 حجت الاسلام محمد سلطانی به هدف از برگزاری این کارگاه اشاره کرد و گفت: هدف ما از برگزاری این کارگاه آماده سازی طلاب برای تبلیغ ماه رمضان است تا مبلغین ما در ماه رمضان و دیگر ایام تبلیغی بتوانند با بیان شیوا به ترویج فرهنگ قرآنی بپردازند. البته برگزاری این کارگاهها موجب تقویت سواد علمی طلاب نسبت به قرآن کریم میشود که این موضوع در زندگی شخصی و رشد علمی طلاب تاثیر به سزایی دارد.

وی خاطر نشان کرد: هدف نهایی ما این است که با برگزاری کامل و خوب دوره‎های پیش بینی شده بتوانیم به عنوان الگویی برای دیگر مدارس سطح استان در تربیت مبلغین قرآنی باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha