جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محسن غرویان

حوزه/با غناء بخشیدن به مطالعات خود، تحول در تبلیغ ایجاد کنیم، با وقار بودن، با مردم بودن، پاکی و صداقت از جمله مشخص های مبلغان دین است.

حجت الاسلام و المسلمین  محسن غرویان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک ایام عید نوروز، گفت: عید نوعی تحول و باز آفرینی و شاد شدن طبیعت و حتی شاد شدن روح و جسم انسانها است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: عید نوعی آغاز رشد و بازنگری اتفاقات و حوادث است؛ باید از بدیها فاصله گرفت و لباس زیبایی بر آن پوشید و از این طریق کارهای مفیدی انجام داد.

وی افزود: با آمدن بهار همه چیز رنگ و بوی تازه به خود می گیرد و اساسا عید یعنی تحول و دگرگونی. این دگرگونی در طبیعت به وضوح قابل مشاهده است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: انسان هم نباید از این تحول غافل باشد، باید از طریق تحول نقش آفرینی کند، زندگی علمی، تربینی و اخلاقی و بتلیغی خود را متحول کند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از مسائل مهم  در عید، دید و بازدید و صله رحم و رفتن پیش بزرگترها است، دین اسلام بر اهمیت این مسائل بسیار تأکید دارد. در این ایام، نباید از بیماران و تبلیغ غافل شد.

وی افزود: رسالت مبلغان در این مسائل است. تبلیغ نیاز به منبر ندارد. هر جا هستیم می توانیم مبلغ دین باشیم، سلامت معنوی به این است زشتی را تذکر دهیم، با لسان از روی محبت حرف بزنیم، دعوت به دوستی وخویشتن داری کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین  غرویان گفت: ایام عید، فرصت مناسبی برای هنر نمایی مبلغان است. باید با هنر نمایی جوانان را جذب دین کنیم. با غنا بخشیدن به مطالعات خود، تحول در تبلیغ ایجاد کنیم، با وقار بودن، با مردم بودن، پاکی و صداقت از جمله مشخص های مبلغان دین است.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha