جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مرتضی خورشیدی

حوزه/ حجت الاسلام خورشیدی؛ محقق علوم دینی گفت: چه اکنون و چه تمام تاریخ بشر نادانسته ها در توده های عامه و حتی در سطح نخبگان بسیار به امت رسول الله(ص) آسیب زده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام مرتضی خورشیدی صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولیعصر(عج) شهرستان بیجار ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو، به رسالت طلاب و فضلای حوزه اشاره کرد و اظهار داشت: دروس حوزوی با هدف فهم درست اندیشه انسان کامل یعنی اندیشه معصومین علیهم السلام و عمل به سیره آن بزرگواران و رساندن این منطق به بشریت است.

این محقق علوم دینی تاکید کرد: هیچ جایگاهی برای دانش پژوهان حوزوی برتر از دانشمندی آنان نیست، تا بتوانند هدایتگر فرهنگ عمومی باشند، زیرا چه اکنون و چه تمام تاریخ بشر نادانسته ها در توده های عامه و حتی در سطح نخبگان بسیار به امت رسول الله(ص) آسیب زده است.

این استاد حوزوی تصریح کرد: البته گمان نشود که اغلب زیان های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و حتی امنیتی ناشی از هوا و هوس بوده است، بلکه گسل تفقه و تعمق علمی جامعه در این ساحت ها به خصوص در حوزه فرهنگی را نباید دور از نظر دید.

حجت الاسلام خورشیدی تاکید کرد: بهترین وظیفه یک عالم دینی در مرحله نخست عمیق شدن در معرفت متصل به وحی است و آنگاه توسعه عقلانیت فطری و پیرو آن گسترش ارزش ها از جمله مهر افشانی (صله رحم) در سطح نخبگان و عموم جامعه است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha