پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام محمد حسین حسین‌زاده بحرینی

حوزه/ نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:ارائه الگوهای اصیل به جامعه در رابطه با مسئله تولید و اشتغال را می توان از محورهای تبلیغی در راستای تشویق مردم به مصرف کالاهای داخلی برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام محمد حسین حسین‌زاده بحرینی، امروز در اولین هم‌اندیشی بررسی راهکارهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی «حمایت از کالای ایرانی» که در سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی  با حضور نخبگان این عرصه برگزار شد، گفت: منظور از تولید داخلی اعم از کالا و خدمت است، هر کالایی که در کشور تولید می‌شود، اعم از اینکه کالا باشد یا خدمت، دو نوع غیرت لازم است که سبب پیشرفت کشور شود، یکی غیرت در تولید آن کالا یا خدمت و دوم غیرت در مصرف آن کالا و خدمات است.

وی اظهار داشت: هیچ اقتصادی و مردم باغیرتی، اگر محصولات داخلی  آنها حداقل کیفیت را داشته باشد ، از آن کالا استقبال  نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه این دو پیش شرط زیاد دارای بُعد فرهنگی نیست، گفت: نمی‌خواهم بگویم که فرهنگ در ایجاد این دو پیش نیاز، موثر نیست، اتفاقا بسیار موثر است، حس مسئولیت‌پذیری کارگر، تولیدکننده و مصرف‌کننده خودش را در فرهنگ‌سازی نشان می‌دهد، اما نتیجه‌اش فرهنگی نیست و کاملا اقتصادی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بازار داخل را از دست داده‌ایم و در تسخیر بازارهای خارجی هم موفق نبوده‌ام، همان طور که رهبری فرمودند، ما مشکل غیرقابل حل نداریم، اما مهم این است که مشکلاتمان را بشناسیم

حجت الاسلام و المسلمین بحرینی اظهار داشت: حمایت از کالای داخلی، شعار همه اقتصادهای موفق در تاریخ کشورهای پیشرفته است و بدون تردید، اقتصادی را پیدا نمی‌کنید که جزو کشورهای پیشرفته باشد، اما در حمایت از تولید داخلی خودش تلاش نکرده باشد.

وی افزود: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری یکی از سال‌ها را با شعار حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی آغاز کردند، ادامه داد: رهبری شبیه فرمایشاتی که دیروز داشتند با یک تفاوت مهم در آن سال مطرح کردند، ایشان در آن سال و سال جاری مکانیسم دیوار غیرت ملی را بنا کردند که اگر ساخته شود، از هر تعرفه‌ای برای اقتصاد کشور بهتر کار می‌کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه دیوار غیرت ملی یک حد آستانه دارد، یادآور شد: حد آستانه‌ای که در دیوار غیرت ملی فعال می‌شود و مانعیت خودش را برای ورود کالا و خدمت خارجی انجام می‌دهد، این است که کالای تولید داخل حداقل کیفیت را داشته باشد.

وی بیان کرد: آنچه در سخنرانی رهبری به آن توجه شد، این بود که مردم هم به عنوان تولیدکننده و هم به عنوان مصرف‌کننده مخاطب من هستند، در چند سال گذشته مردم به عنوان تولیدکننده مخاطب رهبری قرار نگرفته بودند.

حسین‌زاده بحرینی با بیان اینکه در دنیا دو مدل هدف‌گذاری در تولید و صادرات داریم گفت: بعضی از کشورها وقتی صحبت از حمایت از کالا و خدمات داخلی کردند، ابتدا بازار داخلی خودشان را هدف گرفتند، بعد به بازار خارجی نگاه کردند و ابتدا خارجی‌ها را از بازارشان اخراج کردند.

وی  با بیان اینکه این دو نگاه، نگاه استراتژی جایگزینی واردات و استراتژی توسعه صادرات یا صادرات محوری است، اظهار داشت: در هر دو نوع نگاه‌ دو پیش شرط افزایش کیفیت و کاهش قیمت تمام شده وجود دارد.

 همچنین حجت الاسلام والمسلمین حسین زاده بحرینی در حاشیه نشست در گفتگو با خبرنگار حوزه پیرامون نقش حوزه های علمیه برای ترغیب مردم به مصرف کالای ایرانی گفت: توجه  به مسائل مختلف روز در عرصه های مختلف، از موضوعاتی است که در منبرهای علما و روحانیون و مبلغان در سراسر کشور مطرح می شود، اهمیت به تولید داخلی و مصرف کالای ایرانی یکی از موضوعات است

وی افزود: ارائه الگوهای اصیل به جامعه در رابطه با مسئله تولید و اشتغال را می توان از محورهای تبلیغی در راستای تشویق مردم به مصرف کالاهای داخلی برشمرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به رفتارشناسی ائمه در زمینه تولید و اشتغال در جامعه اسلامی و تبیین سیره علما و بزرگان در این زمینه الگوهای صحیح در جامعه بیان کرد و افزود: اهمیت دادن مبلغین به ناهنجاری های اجتماعی مسئله تولید و اشتغال و معرفی آنها به جامعه و مخاطبین بیان کرد.

وی در ادامه به نمونه هایی از موضوعات تبلیغی که مبلغ حوزه می تواند در این عرصه برای مردم  و تولید کالای ایرانی موثر باشد ، اشاره کردو افزود: اهمیت به کیفیت در کار و پرهیز از پایین آوردن کیفیت کار، آسیب های عدم مسئولیت و وظیفه شناسی نسبت به کار محوله، مسئله فرهنگی، عدم خرید کالای وطنی و عدم اعتماد به سازندگان ایرانی و اعتقاد به اینکه کالای خارجی بهتر از تولیدات ایرانی است از جمله مواردی است که منبری ها و مبلغان می توانند در مسئله تولید و اشتغال به آن توجه کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha