جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مشهد

حوزه/بانوی مجارستانی با حضور در حرم مطهر رضوی با ادای شهادتین مسلمان شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، هم‌زمان با آغاز سال نو و بهار طبیعت، آندرآ ایبوپا مارشن بانوی مسیحی با حضور در بارگاه منور رضوی از دین مسیحیت به اسلام گروید و مذهب تشیع را برگزید.

این بانوی تازه‌مسلمان در رابطه با این اقدام خود گفت: در یک خانواده مسیحی پروتستان که گرایشات مذهبی در آن بسیار قوی بود به دنیا آمده‌ام و از ابتدای نوجوانی سؤالات فراوانی در رابطه با دین مسیحیت داشتم که پاسخی برای آنان نمی‌یافتم و همین امر موجب شد تا نسبت به این دین سرخورده شوم.

مارشن تصریح کرد: با توجه به اینکه خانواده من یکی از صاحب نفوذان کلیسا بودند و رفتار من مغایر ارزش‌های مسیحیت بود رفته‌رفته از جانب آنان طرد شدم و همین امر موجب شد تا به کشور ترکیه سفر کنم.

وی افزود: 8 سال به‌صورت مخفیانه در رابطه با اسلام تحقیق و مطالعه کردم و مقدمه آشنایی من با اسلام، یکی از مساجد مسلمانان و انجام کارهای فرهنگی در آنجا بود.

این بانوی تازه‌مسلمان افزود: کتاب‌های بسیاری مطالعه کردم و پاسخ آن را در دین اسلام یافتم و برای آشنایی بیشتر با اسلام، زبان ترکی استانبولی را فراگرفتم و ارتباطم را با مسلمانان بیشتر کردم.

مارشن، واقعه عاشورا و حوادث کربلا را نقطه آغازی برای جذب به مذهب تشیع عنوان کرد و گفت: مظلومیت حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) موجب شد تا محب اهل‌بیت (ع) شوم و به این مذهب گرایش پیدا کنم.

وی اظهار کرد: سختی فراوانی در این مسیر کشیدم و اسلام ارزش آن را داشت. گرچه از خانواده طردشده‌ام ولی پیغمبر (ص) و اهل‌بیت (ع) جزئی از خانواده من هستند و من آن‌ها را نزدیک‌تر از خانواده خودم احساس می‌کنم.

این بانوی مجارستانی گفت: برای ارتباط با حضرت رضا (ع) قبل از سفر به مشهد مقدس سریالی درباره زندگی علی بن موسی‌الرضا (ع) را دیدم تا بیشتر نسبت به ایشان شناخت پیدا کنم.

وی افزود: آرزو دارم تا بتوانم بیشتر در مورد اهل‌بیت (ع) و حضرت رضا (ع) شناخت پیدا کنم و آن‌ها الگو و پیشوا خود در زندگی قرار دهم و اعتقاداتم قوی‌تر شود.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha