جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تولید ملی / حمایت از کالای ایرانی

حوزه/علمای اهل سنت خراسان شمالی اعلام کردند: توسعه و پیشرفت کشور در گرو حمایت از کالای ایرانی و تولیدات داخلی است که همگان باید به این مسئله توجه کنند.

تنی چند از علمای اهل سنت استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به مزین شدن امسال به نام سال «حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کردند: توسعه و پیشرفت کشور در گرو حمایت از کالای ایرانی و تولیدات داخلی است که همگان باید به این مسئله توجه کنند.

دست از خرید کالای خارجی برداریم

آخوند حاج رحیم صمدی، امام‌جمعه یکه سعود از توابع شهرستان راز و جرگلان گفت: رهبر عزیز و گران‌قدر انقلاب هرساله شعارهایی را که برای سال‌ها انتخاب و نام‌گذاری می‌نماید که باعث رشد و پیشرفت کشور می‌شود و امسال نیز همچون سال‌های گذشته به این شعار مقام معظم رهبری همه ما جامعه عمل می‌پوشانیم و با مصرف کالاهای میهن عزیزمان، جمهوری اسلامی ایران را در جهان زبانزد خواهیم کرد.

وی افزود: همه ما ملت ایران اسلامی باید دست از خرید کالاهای خارجی برداشته و به سوی کالاهای ایرانی روی بیاوریم و باید با این کار بیش‌ازپیش توسعه و پیشرفت کشور را مهیا کنیم.

تقویت اقتصاد کشور با حمایت از تولید داخلی

آخوند حاج خالمحمد سرفراز، مدیر مدرسه علمیه اهل سنت راز و جرگلان نیز گفت: مسئله اصلی ما، مسئله‌ی اقتصاد و معیشت مردم است، از این رو همه باید تلاش کنند تا  اقتصاد کشور با حمایت از تولید داخلی تقویت شود.

وی با بیان اینکه همان‌طوری که رهبر عزیزمان در ابتدای سال جدید فرمودند، مشکلات اقتصادی، معیشتی، اشتغال، سرمایه‌گذاری و ... با حمایت از کالای ایرانی حل خواهد شد، اظهار داشت: نام‌گذاری سال جدید به عنوان حمایت از کالای ایرانی، توجه منحصربه‌فرد و ویژه مقام معظم رهبری به اشتغال جوانان، رفع بیکاری و رشد اقتصاد کشور

است.

آخوند سرفراز تصریح کرد: اگر مشکل اشتغال جوانان حل بشود و ما شاهد رشد و تعالی اقتصاد کشور باشیم دیگر شاهد هیچ مشکل اقتصادی در جمهوری اسلامی ایران نخواهیم بود و چه‌بسا الگوی موفقی نیز برای جهان در حوزه اشتغال خواهیم بود.

وی تأکید کرد: همه ما مردم و به ویژه مسئولان باید این شعار رهبر مسلمانان را اجرایی و عملی کنیم و در طول سال ۹۷ با تلاش، و حمایت از تولیدکنندگان داخلی و خرید کالاهای ایرانی بتوانیم کشور عزیزمان را همچون سال‌های گذشته سربلند نماییم.

لزوم حمایت از کارآفرینان

حاج دولت قاری نجاهی، مدیر مدرسه علمیه اهل سنت حامدیه کلاته بهار شهرستان رازوجرگلان نیز با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۷ به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» از سوی ولی امر مسلمین، اظهار داشت: چند سالی است که رهبر معظم انقلاب، سال‌ها را در خصوص اهمیت اقتصاد کشور و به نوعی اقتصادی نام‌گذاری می‌کنند و این به خاطر اهمیت دادن رهبر عزیزمان به اقتصاد کشور، معیشت مردم و آسایش و رفاه ملت است که همه این‌ها با حمایت همه‌جانبه از محصولات داخلی میسر می‌شود.

وی گفت: امروز بحث کارآفرینی و اشتغال در هر کشوری در اولویت است و ما نیز باید در ایران اسلامی باید از تولیدکنندگان داخلی با خرید مایحتاج زندگی حمایت کنیم و مسئولین بزرگوار نیز باید با دادن تسهیلات و حمایت‌های همه‌جانبه از کارآفرینان حمایت کنند.

حمایت از تولید ملی؛ بهترین راه‌حل اشتغال

حاج اراز آخوند محمدی مدیر مدرسه علمیه اهل سنت محمدیه راز و جرگلان نیز اظهار داشت: حمایت از تولید ملی، بهترین راه‌حل اشتغال و مشکلات اقتصادی جامعه است.

وی افزود: همان‌طوری که مقام معظم رهبری فرمودند؛ اگر آحاد ملت شریف ایران و همچنین مسئولان عزیز از تولیدات داخلی و کالاهای ایران حمایت همه‌جانبه داشته باشند، دیگر ما مشکل اشتغال نخواهیم داشت و چرخه اقتصادی کشور نیز بیش‌ازپیش رشد بسزایی خواهد داشت.

 آخوند محمدی تصریح کرد: همه ما باید به این فرموده مقام معظم رهبری جامعه عمل بپوشانیم و با حمایت از کالای داخلی باید سبب ناکامی دشمنان در رسیدن به اهداف شومشان که همانا رشد و پیشرفت نکردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، باشیم.

مردم به اشتغال جوانان کمک کنند

آخوند حاج امان دردی یزدانی، امام جماعت مسجد ابوحنیفه بجنورد هم با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی و تولیدات داخلی» از سوی ولی امر مسلمین گفت: حمایت از کالای ایرانی، سبب رفع بیکاری در کشور می‌شود.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات فعلی کشورمان، بحث اشتغال جوانان است که این موضوع با حمایت آحاد مردم از کالای ایرانی محقق می‌شود.

آخوند یزدانی تصریح کرد: اگر هر کدام از خانواده‌ها بتوانند برای خرید مایحتاج زندگی خود به سوی کالاهای ایرانی روی بیاورند و کالای ایرانی را در اولویت قرار بدهند، به‌راحتی زمینه اشتغال جوانان نیز در کشور فراهم شده و انگیزه تولیدکنندگان بیشتر شده و نیروی بیشتری را برای تولید بیشتر استخدام خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: همگان باید برای عملیاتی شدن شعار سال ۹۷ دست‌به‌دست هم داده و تلاش کنند و از تولیدات داخلی حمایت کنند تا چرخه اقتصاد کشور بیش‌ازپیش فعال باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha