جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ولادت حضرت علی (ع)

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان کردستان گفت: علی(ع) وجودی است که جاذبه او هر انسان آزاده ای را به خود مجذوب می کند و دل ها را به خود متوجه می سازد و فرقی نمی کند در چه دینی و آیینی باشد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام محمدرضا شریفی خواه عصر امروز در مراسمی جشنی که به مناسبت سالروز میلاد با سعادت مولود کعبه درسنندج  برگزار شد، اظهار داشت: شخصیت علی علیه السلام را ما نمی توانیم آن طور که باید بشناسیم و در مورد او صحبت کنیم چون فوق بشری است.

این استاد حوزوی ادامه داد: در این عالم شخصیت هایی زندگی کرده و می کنند که توانسته اند با توجه به جایگاه و موقعیت و یا سرمایه و علمی که داشته اند در دیگران تاثیر ایجاد کنند و یا موجی بیافرینند. انسان هایی چون سقراط، افلاطون، بوعلی سینا و...، اما با گذشت روزگار آرام آرام اثر گذاری آنان هم رو به خاموشی گراییده و کمتر از آنان یاد می شود و یا بگوییم اثرگذاریشان بی رونق و خاموش شده است. فیلسوفان شاگرد تربیت می کنند نه پیرو، رهبران اجتماعی پیروان متعصب می سازند نه مهذب، اقطاب و مشایخ عرفان ارباب تسلیم می سازند نه مومن مجاهد فعال، اما افرادی هم هستند که با توجه به نوع حرکت آنان و تاثیری از جنس تاثیرات انبیاء دارند که چون متصل به سرچشمه الهی است و مطابق میل و فطرت بشر است هیچگاه فراموش شدنی نیست چون فطرت انسان تغییر ناپذیر است همیشه نگاه ها را به خود جذب می کنند.

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین و تاثیر گذارترین این انسان های بزرگ امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه السلام است، به قول شهید مطهری (رضوان الله علیه) در علی هم خاصیت فیلسوف هست هم رهبر اجتماعی، هم خاصیت پیر طریقت و هم خاصیتی از نوع پیامبران مکتب، او هم مکتب عشق است و هم مکتب عقل و اندیشه و هم مکتب انقلاب و هم مکتب تسلیم و انضباط و هم مکتب حسن و زیبایی و جذبه و حرکت .

معاون تهذیب حوزه علمیه استان کردستان اظهار کرد: علی وجودی است که جاذبه او هر انسان آزاده ای را به خود مجذوب می کند و دل ها را به خود متوجه می سازد. فرقی نمی کند در چه دینی و آیینی باشد، «جرج جرداق» مسیحی باشد یا « ابی الحدید معتزلی» همه به فضل او اعتراف دارند آن قدر بزرگ است که همه فضایل و خوبی ها به او ختم می شود وهر کس می خواهد به نوعی خود را به علی متصل کند.

وی تاکید کرد: علی(ع) کسی است که به قول «ابن ابی الحدید» در مقدمه شرح نهج البلاغه اش می گوید تمام گروها از شیعه و صوفی و مفسر و ادیب و عارف و کلامی از معتزله و اشاعره و .... به او ختم می شوند او منشاء علوم است و همه شاگرد، او منشاء صفات نیک است و همه شیفته او، علی(ع) را کسی نمی تواند وصف کند.

حجت الاسلام شریفی خواه تاکید کرد: به قول «جرج جرداق»، علی کسی است که متعلق به زمان خود نبود و قرن ها زودتر از زمان خود به دنیا آمد و مردم زمانه اش او را نشناختند، علی هنوز هم ناشناس است. اگر علی در میان ما نیست، اما کلماتش و راهش در بین ماست او به حدی در عالم معتبر است که نامه او به مالک اشتر سند رسمی سازمان ملل است، اما باید راه و مرام علی بین ما باشد تا انسان بتواند با علی بودن را درک کند به امید روزی که در کنار نام علی مرام و راه علی نیز بزرگ داشته شود و به آن عمل شود تا همگان ببینند علی همان بهشت موعود است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha