پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
امام جمعه اردکان

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه یزد گفت: محبت اهل‌بیت (ع)در سه جا به کار انسان می آید، یکی هنگام جان دادن که از لحظات سخت انسان است، دوم هنگام سؤال در قبر و سوم در روز قیامت وقتی‌که انسان در برابر میزان عدل الهی قرار می‌گیرد و باید دانست که کسی نمی‌تواند بدون ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام وارد بهشت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از یزد، حجت‌الاسلام‌ سید اسماعیل شاکر، امام جمعه شهرستان اردکان در جمع معتکفین مسجد جامع اردکان، ضمن تبریک ایام ولادت باسعادت حضرت علی (ع)، به فضلیت های اعتکاف اشاره کرد و گفت: کسی که در مسجد معتکف می‌شود به توان دو، مهمان خداوند است یکی اینکه داخل مسجد است و هر کس که به مسجد بیاید مهمان خداست و دیگر اینکه روزه‌دار هم مهمان خداست.

عضو شورای حوزه علمیه استان یزد با اشاره به آثار و برکات دعای معتکفین، افزود: اعمال و دعاهای شما در این سه روز در سرنوشت خودتان و بلکه در سرنوشت شهر، کشور و همه مردم اثر دارد زیرا گاهی خداوند به دعای یک مؤمن بلا را از یک شهر دور می‌کند و یا گاهی حتی به خاطر وجود یک مؤمن، بلا را از آن شهر دور می‌کند.

امام جمعه شهرستان اردکان تصریح کرد: اعتکاف این زمینه را برای انسان فراهم می‌کند تا در خلوت باخدا راز و نیاز کند و بتواند صبر و تحمل خود را در برابر هواهای نفسانی تقویت کند.

وی در ادامه به بیان گوشه‌هایی از فضائل و مناقب حضرت علی(ع) پرداخت و گفت: کسی که شیعه واقعی باشد به سعادت دنیا و آخرت خواهد رسید.

حجت‌الاسلام‌ شاکر با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) افزود: محبت اهل‌بیت (ع)در سه جا به کار انسان می آید، یکی هنگام جان دادن که از لحظات سخت انسان است، دوم هنگام سؤال در قبر و سوم در روز قیامت وقتی‌که انسان در برابر میزان عدل الهی قرار می‌گیرد و باید دانست که کسی نمی‌تواند بدون ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام وارد بهشت شود.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha