جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشست مركز تخصصي نورالزهرا(س) ساري

حوزه/ نشست علمی "نقش باور داشت آموزه های دینی در رشد و تقویت اخلاق مادری" در مرکز تخصصی نور الزهراء(س)ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، آقای ابراهيم اندرخورا، کارشناس امور خانواده در این نشست، ایثار، گذشت، سختی، رنج و مصیبت را از جمله معناهای نادرست از واژه مادری دانست و گفت: لفظ مادر مترادف با تربیت بوده و استعداد های بالقوه  ما را   بالفعل می کند.

وی، آرامش در زندگی را مهم ترین هدف در ازدواج و داشتن فرزندانی سالم و صالح مطرح کرد و اضافه کرد: غر زدن در زندگی، اعتراض داشتن اعضای خانواده نسبت به هم، نقد دائمی دو طرف از یکدیگر، قهر کردن و مقایسه کردن اعضای خانواده  از یکدیگر پنج عامل برهم زننده آرامش هستند.

این کارشناس مشاوره در ادامه وجود محبت و مودت در بین اعضای خانواده را از جمله اهدف خانواده دانست و تصریح کرد: مودت بر خلاف محبت، امری درونی است و پشیمانی افراد را به دنبال ندارد.

وی ضمن ضروری دانستن نیاز مادران به رضایت درونی، یادآور شد: توجه، تشکر و ابراز محبت به زنان سه ابزاری است که آن ها را راضی نگه می دارد.

اندرخورا، پذیرش، اعتماد سازی و الگو سازی را سه امر لازم برای موفقت در وظیفه مادری دانست و گفت: مادر باید مشکلات فرزندان را بپذیرد و اعتماد او را جلب کند و در آخر هم الگوی مناسبی ارائه نماید.

وی در پایان تصریح کرد: برای داشتن سبک زندگی فاطمی ضمن شناخت کافی از زندگی فاطمه زهرا(سلام الله علیها) باید مهارت به کار گیری سیره حضرت را  نیز داشته باشیم.

لازم به ذکر می باشد در حاشیه این نشست، نمایشگاهی از کتاب های مرتبط با زن با عنوان " جایگاه زن در اسلام و غرب "نیز در این مرکز تخصصی برگزار شد.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha