جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مسجدی در برلین مورد حمله طرفداران پ ک ک قرار گرفت

حوزه/ مهاجمان وابسته به گروه تروریستی پ ک ک با حمله به مسجدی در شهر برلین، پنجره های این مرکز اسلامی را با اسپری مخدوش کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، مسجدی در برلین، پایتخت آلمان، پنج شنبه شب مورد حمله طرفداران گروه تروریستی پ ک ک قرار گرفته و خساراتی به ساختمان این مسجد وارد شد.

به گفته مقامات مسجد مهاجمین با اسپری رنگ بر پنجره های این مسجد، متعلق به اتحادیه مذهبی ترکی-اسلامی در آلمان شعارنویسی کردند. پنجره های مسجد با سه رنگ زرد، قرمز و سبز به سبک اعضای این گروه تروریستی مخدوش شدند.

گفتنی است این گروه افراط گر از 20 ژانویه تاکنون و در پی آغاز عملیات ضدتروریستی دولت ترکیه در شمال غربی سوریه اقدام به حمله و یورش به مساجد مختلف در اروپا به ویژه در آلمان کرده اند. لازم به ذکر است در سال 1993 گروه تروریستی پ ک ک در آلمان غیرقانونی و فعالیت آن ممنوع اعلام شد اما این گروه هنوز در این کشور فعال است و نزدیک به  14هزار تن از طرفداران آن از میان مهاجران کرد در آلمان زندگی می کنند.

دولت آنکارا بارها مقامات آلمانی را به سبب عدم اقدام جدی علیه فعالیت های این گروه تروریستی مورد انتقاد قرار داده اند که از سرمایه های این کشور به عنوان سکویی برای فراهم سازی بودجه مالی، استخدام و تبلیغ استفاده می کنند.

گفتنی است آلمان 3 میلیون مسلمان ترک دارد که بیشتر آن ها متعلق به نسل های دوم و سوم می باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha