جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام رضا کهساری رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان

حوزه/ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان گفت: تأکید روایت به تقاضای شهادت از خدا بیانگر عظمت و جایگاه شهید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام رضا کهساری، در آئین چهلمین روز از تدفین شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهدی‌شهر با بیان اینکه در روایات از تقاضای مرگ نهی شده است، اما به‌طور فراوان به تقاضای شهادت توصیه‌شده است که شهادت بیانگر عظمت و جایگاه شهید است، اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) روزی مشاهده کردند که شخصی در حال دعا کردن است و این‌طور دعا می‌کند که خدایا من بهترین چیزی که دیگران از تو درخواست می‌کنند را می‌خواهم و بهترین چیزی که به دیگران عطا می‌کنی به منم عطا کن، پیامبر اکرم (ص) فرمود که اگر دعا تو مستجاب بشود بهترین چیز در نزد خداوند متعال شهادت است و خون تو درراه خدا خواهد ریخت.

وی افزود: شهدا معیار اعتبار یک امت و ملت هستند و اگر معیار اعتبار هستند باید تلاش کنیم تا با شهدا محشور و به آنان نزدیک بشویم؛ هر مقداری که خدایی نکرده از شهدا و آرمان شهدا و ارزش‌های آنها فاصله بگیریم به شهدا ضربه‌ای نزدیم و اعتبار خودمان را کم کرده‌ایم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان گفت: مراسم‌ها، یادواره‌ها، بزرگداشت‌ها که برای شهدا برگزار می‌شود این برای شهید نیست، برای خودمان است و نشستن در مجلس شهید هم‌نشینی با شهید است و هم‌نشینی با شهید و بزرگان مورد تأکید دین است.

وی بیان کرد: تفاوت مجلس شهید با سایر مجالس این است که در مجلس شهید انسان نمی‌آید که رحمی به شهید کند، بلکه می‌آید که از مجلس او درس بگیرد، اما در سایر مجالس انسان می‌رود یا برای تسلی خاطر بازماندگان یا برای گرفتن عبرت، اما در مجلس شهید برای گرفتن درس است و بیعت با شهداست و برای اینکه تجدید پیمانی شود تا با شهدا باشیم و راه آن‌ها را ادامه بدهیم و شهدا با همه مقام‌هایی که دارند به ما نیازی ندارند و ما به آن‌ها نیازمند هستیم.

حجت‌الاسلام کهساری با اشاره به وظایف آحاد مردم در اجتماع در قبال شهدا بیان کرد: شهدا همه هستی‌شان را گذاشتند و امنیت و آبرو و عظمت و اعتبار برای این ملت و برای نظام اسلامی کسب کرده‌اند به تعبیری وظیفه‌شان را انجام داده‌اند و ما که دنباله‌رو شهدا هستیم نیز از ما انتظاراتی وجود دارد.

وی گفت: شهیدان در حیطه فردی وهم اجتماعی طبیعتاً از ما انتظاراتی دارند و حقیقتاً هرگاه فرصت کردید به وصیت‌نامه‌های شهدا مراجعه کنید؛ بنده معتقدم بسیاری از این وصیت‌نامه‌ها که شهدا نوشته‌اند نوشته خودشان نیست ولی با دست آن‌ها نوشته‌شده است اما کلمات از ناحیه‌ای دیگر و از ناحیه پروردگار به آن‌ها الهام شده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان اظهار کرد: انسان که بعضی از وصیت‌نامه‌ها را نگاه می‌کند مشاهده می‌کند که کسی که از سواد آن‌چنانی برخوردار نبوده و اطلاع آن‌چنانی نداشته و قبل از شهدا سخنران نبوده و مشهور به کتاب نویس نبوده و مقاله‌نویس نبوده اما وصیت‌نامه‌ای می‌نویسد که انسان را تکان می‌دهد و معلوم است که خدا انتخابش کرده و می‌خواسته او را ببرد.

وی افزود: شهدا تاکید دارند که پشتیبان و همراه ولایت‌فقیه باشید. این انتظار شهداست و داشتن بصیرت و تابع ولی‌فقیه بودن و وظیفه‌شناسی امروز که وظیفه چیست و در کدام میدان باید حضورداشته باشیم تا دشمن را ناکام کنیم و در کدام میدان باید حضورداشته باشیم تا آنکه مورد رضایت شهدا قرار بگیریم انتظار شهداست.

حجت‌الاسلام کهساری گفت: دشمن‌شناسی از آن جمله چیزهایی است که شهدا از ما انتظار دارند و بین دوست و دشمن اشتباه نگیریم. امیرالمؤمنین امام علی (ع) می‌فرماید خدایا من پناه می‌برم به تو از اینکه دشمن تو را دوست بدارم و پناه می‌برم از اینکه با دوست تو دشمنی کنم و انتظار شهدا به این است که جای دوست و دشمن جابه‌جا گرفته نشود.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از انتظارات شهدا وحدت به اتحاد درراه پیشرفت انقلاب اسلامی آن‌هم بر محور ولایت‌فقیه است و  شهدا در نزد خداوند متعال عزیز و ارزشمند هستند و در هر جا که دفن شوند آنجا راهم عزیز خواهند کرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان افزود: صرفاً افتخار این نیست که در این دانشگاه یا دانشگاه دیگر ما شهید دفن کنیم افتخار زمانی است که بتوانیم از آرمان شهیدان محافظت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha