جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
كرسي آزاد انديشي/ مدرسه علميه فاطمه الزهرا(س) تنكابن

حوزه/ در كرسي آزاد انديشي مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) تنکابن، "چرایی کمک و همیاری ایران به کشورهای منطقه" بررسي شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري«حوزه» در مازندران، آقای حسین سلیمی، استاد ارائه کننده بحث در این نشست بیان کرد: آمریکا دشمن اصلی ایران و اسلام بوده و تمام تلاش خود را می کند تا از طرق مختلف مانند حضور در کشورهای منطقه، تشکیل گروهکه ای تروریستی، و ... دشمنی خود ر را نشان دهد، لذا ضروری است ایران به خاطر حفظ امنیت داخلی و ثبات منطقه، وارد کار شود، زیرا این حمایت از کشورهای همسوی منطقه، به نفع ملت های اسلامی است.

وی افزود: وجود اماکن مذهبی و بقاع متبرکه ائمه معصومین(علیهم السلام)در این کشورها، حس همدوستی و حمایت از مظلوم، جلو گیری از پرورش تروریسم و منافقین در این مناطق، جلوگیری از مداخله استعمارگران و  چپاول انرژی های منطقه، و ...  را می توان از مهمترین دلایل حمایت ایران از کشورهای منطقه برشمرد.

اکبر سلیمی، استاد داور این کرسی نیز به جمع بندی مباحث مطرح شده پرداخته و تصریح کرد: ایران برای ایجاد امنیت ملی باید در منطقه حضور داشته باشد، چرا که استعمارگران و چپاولگران برای تضعیف ایران در کشورهای اطراف ما شروع به فعالیت کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: برای اینکه دشمن وارد سرزمین ما نشود، باید با آنان در کشورهای دیگر بجنگیم؛ همچنین این کمک و همیاری به مظلومین و نیازمندان در کتاب اسلامی و متون دینی ما نیز ذکر شده است.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha