سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه خرید کالاهای خارجی در حالی که مشابه ایرانی داشته باشد به هیچ وجه در مرکز خدمات قابل قبول نیست، گفت: اگر عمداً کسی کالای غیر ایرانی خرید کند به کشور خیانت کرده است و شرعاً و قانون درست نیست که بیت‌المال را در جای دیگری هزینه کنیم در حالی که می‌شود آن را در حمایت از کالای ایرانی مصرف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ربانی  امروز در جمع کارکنان این مرکز با تبریک پیشاپیش میلاد مسعود حضرت بقیه‌الله(عج) گفت: تقارن سال نو با ماه‌های مبارک رجب و شعبان و رمضان را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم سال پر خیر و برکتی برای جمهوری اسلامی، ملت عزیزمان و امت اسلام باشد.

وی با بیان اینکه ماه شعبان ماه رسول الله(ص) است، تصریح کرد: در این نسبت، آثار و نکاتی است و ما باید از فرصت ماه شعبان برای دعا، صله‌رحم، انفاق، استغفار و توجه به خدا استفاده کنیم.

رئیس مرکز خدمات گفت: ارتباط با خدا و ترک گناه سعادت دنیا و آخرت را برای ما فراهم می‌کند و انحراف از خدا موجب شقاوت دنیا و آخرت می‌شود.

وی با اشاره به انتخاب شعار سال مرکز خدمات افزود: هر سال در ذیل شعار سال انتخابی مقام معظم رهبری برای کشور و متناسب با شرایط مرکز خدمات، شعاری برای متمرکز کردن فعالیت‌های این مرکز انتخاب می‌شود که به معنای توجه، یادآوری و برجسته کردن امکانات و صرف وقت برای تحقق آن است.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیان کرد: شعار سال، تنها به یک سال اختصاص ندارد؛ بلکه ممکن است  چند سال طول بکشد تا یک شعار به طور کامل محقق شود.

وی ابراز داشت: برای انتخاب شعار سال، شرایط سازمان و عوامل دیگر بررسی می‌شود تا اینکه به چند محور مهم برای انتخاب برسیم و نیاز است با همدلی و همراهی و بسیج عمومی تلاش کنیم گام‌های بهتر و بیشتری برای تحقق آن برداریم.

رئیس مرکز خدمات، اعلام کرد: برای سال 97 شعار «مرکز خدمات؛ منسجم، جهادی، اثربخش در خدمت و پیشرو در توانمندسازی خانواده‌ها» انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه اگر انسجام سازمانی نباشد نمی‌توانیم اهدافمان را عملی کنیم گفت: اگر سازمان بخواهد پویا باشد تا به اهدافش برسد به انسجام سازمانی نیاز دارد و همه واحدهای مرکز باید برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیان کرد: رفاقت و دوستی میان همکاران و ایجاد فضای دوستانه و خیرخواهانه در سازمان، یکی از عوامل مهم برای انسجام سازمانی است.

وی کار و تلاش جهادی را بسیار مهم و اثرگذار دانست و گفت: کار جهادی و برای خدا، تلاش، جدیت و به تعبیری بسیج عمومی برای رسیدن به اهداف، یک ضرورت برای سازمان است.

رئیس مرکز خدمات تصریح کرد: کارکنان مرکز باید به کیفیت و اثربخشی خدمات توجه کنند؛ باید بررسی کنیم خدمات ما چه نقشی در تحقق اهداف حوزه دارد و اگر بناست خدمتی ارائه کنیم با روش مناسب و با کیفیت و اثربخشی باشد.

وی افزود: سال گذشته بحث معیشت و ارتقای خانواده‌ها در حوزه معیشت و کارآفرینی مطرح بود و امسال علاوه بر کارآفرینی، به ارتقای فرهنگی و تحکیم خانواده نیز باید توجه شود.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان تلاش‌های گسترده‌ای برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی انجام داده‌اند، گفت: دشمنان از طریق نظامی، اقتصادی و فرهنگی تلاش کرده‌اند نظام اسلامی را زمین بزنند ولی به فضل پروردگان و با معجزات الهی تاکنون نتوانسته‌اند به اهداف خود برسند.

وی با اشاره به اینکه حمایت از کالای ایرانی یعنی نجات جوانان و رشد اقتصادی، گفت: ضربه زدن به تولید و واردات بی‌رویه منجر به بیکاری می‌شود و بیکاری سرچشمه فساد است.

رئیس مرکز خدمات با بیان اینکه خرید کالاهای خارجی در حالی که مشابه ایرانی دارد به هیچ وجه در مرکز خدمات قابل قبول نیست، عنوان کرد: اگر کسی عمداً کالای غیر ایرانی خرید کند به کشور خیانت کرده است. شرعاً و قانوناً درست نیست بیت‌المال را در جای دیگری هزینه کنیم در حالی که می‌شود در حمایت از کالای ایرانی مصرف کرد.

وی در همین زمینه یکی از ابزارهای مهم نفوذ را پیام‌رسان‌های خارجی عنوان کرد و گفت: از مجموعه‌های داخلی کشور که از پیام‌رسان‌های داخلی حمایت کرده‌اند باید تشکر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی، تبلیغات را در انحراف افکار مردم بسیار مؤثر دانست و افزود: حقایق در سایه تبلیغات عوض می‌شود و ما باید تلاش کنیم از فضای مجازی به نحو مناسب و همسو با اهداف خودمان استفاده کنیم.

وی بیان کرد: تبلیغات باعث می‌شود چهره یک مزدور وابسته و یک دیکتاتور جنایتکار را که در حمله متفقین به ایران حتی چند ساعت هم مقابله نکرد موجه نشان دهند.

رئیس مرکز خدمات گفت: تبلیغات باعث شد مردم تصور کنند امیرالمؤمنین(ع) نماز نمی‌خوانده است و وقتی ایشان در محراب شهید شدند عده‌ای از مردم تعجب کردند.

وی در پایان این مراسم به مناسبت روز جانباز و در قدرشناسی از کارکنان جانباز مرکز خدمات، گفت: جانبازان، شهدا و ایثار خانواده‌های شهدا، سرمایه‌هایی برای نجات این کشور هستند و فراموش کردن آنها کفران نعمت است.

گفتنی است در ادامه این نشست، از کارمندان جانباز مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، تجلیل شد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha