جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعید شاه آبادی

مدیر مؤسسه غدیر شناسی قم در نشستی با مدیر و معاونان حوزه علمیه خواهران استان یزد از برگزاری دوره آموزش غدیر شناسی ویژه بانوان طلبه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، نشست صمیمانه ای با حضور حجت الاسلام و المسلمین سعید شاه آبادی، مدیر مؤسسه غدیر شناسی قم و هیئت همراه در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد، با حضور حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی مدیر مرکز و معاونان وی به منظور آشنایی با اهداف و برنامه های مؤسسه غدیر شناسی برگزار شد.

در این نشست،حجت الاسلام و المسلمین شاه آبادی از اعلام آمادگی مؤسسه غدیر شناسی برای برگزاری کلاس های آموزشی در یزد خبر داد و افزود: در این دوره آموزشی، غدیر پژوهان علاوه بر آشنایی با غدیر با نگاه جامع و کامل و موضوع ولایت با شیوه پاسخ به شبهات در راستای دفاع از مکتب امیر المؤمنین(ع) آشنا می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی نیز در  این نشست صمیمانه ضمن خوش آمدگویی به مدیر مؤسسه غدیر شناسی و همراهان و قرائت فاتحه برای شهید شاه آبادی و آیت الله شاه آبادی استاد حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) برگزاری این جلسه را از ارزاق معنوی خداوند متعال برشمرد و ضمن تأکید بر اثبات حقانیت امیرالمؤمنین(ع) در کتب اهل سنت از برگزاری کلاسهای معرفت افزایی برای طلاب حوزه های علیمه خواهران استقبال کرد.

این گزارش می افزاید: از ویژگی‌های مهم کارگاه غدیرپژوهی نگاه جامع و کاملی به غدیر و موضوع ولایت و اصل مهم ولایت‌فقیه  به شمار می رود که بامبانی علمی و استدلالی به غدیرپژوهان آموخته می­ شود و تا کنون چندین هزار نفر از دانشجویان و طلاب سراسر کشور در یکی از سطوح این دوره شرکت کرده اند.

 در این نگاه جامع، علاوه بر نقد تفکرها و بینش­های باطل حجتی ها‏، انحرافات فکری این دسته از تشکل ­های به ظاهر ولایی هم برای غدیرپژوهان تبیین می­ شود و برداشت­ ها و تذکرات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری درباره­ غدیر، مدّ نظر جدی اساتید این کارگاه به شمار می رود.

برپایه این گزارش، طرح تشکیل "کارگاه تخصصی غدیرپژوهی" در شش سطح از سوی مؤسسه غدیرشناسی از اواخر سال 1389 به مرحله اجرا درآمده‌ که در این کارگاه غدیرپژوهی، هر غدیرپژوه برای هریک از سطوح تحصیلی خود، دارای یک کارنامه غدیر پژوهی منطبق بر مقررات آیین نامه غدیر پژوهی خواهد بود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha