جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام عباس امینی - شاهرود

حوزه/ امام جمعه شاهرود، گفت: پذیرش طلاب نباید منحصر شود به اخر اسفند ماه هر سال بلکه باید به طور مستمر ادامه داشته باشد و گزینش به صورت غیر رسمی توسط خود طلاب از طریق استعداد یابی صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی شامگاه چهارشنبه در اولین گرد همایی طلاب و فضلاب شاهرودی مقیم حوزه علمیه قم که در مصلای قدس قم برگزار شد، اظهار داشت: همه موفقیت ها  و خیرات در کشور و در حوزه شیعی که شاهد هستیم مرهون فرزندان حوزه علمیه است.

وی با بیان اینکه اگر مردم شاهرود و حتی دیگر نقاط کشور گرایش به معنویت دارند مرهون فرزندان حوزه است، گفت:  از نهضت نفت گرفته تا انقلاب را فرزندان حوزه هدایت کردند.

امام جمعه شاهرود افزود: امروز در این اقاینوس متلاطم و دشمنی های روزافزون فرزندان حوزه هستند که دلگرمی می دهند لذا آینده کشور در دستان ان ها است.

وی با تأکید بر این که در تعالی و ترقی کشور حوزویان نقش بسزایی دارند، تصریح کرد: ما طلاب مدارس علمیه راه پیشوایان خود را ادامه می دهیم .

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه امروز شاهدیم که حوزه علمیه قم جای حوزه نجف را گرفته است، گفت: ارتباط با حوزه علمیه قم باید همچنان برقرار باشد.

وی مطرح کرد: بخش پذیرش طلاب نباید منحصر شود به آخر اسفند ماه هر سال بلکه باید به طور مستمر باشد و همانند گذشته استعداد ها برای ورود به حوزه کشف شوند و خوب است تا گزینش غیر رسمی توسط خود شما طلاب و فضلا صورت بگیرد.

امام جمعه شاهرود بر تقویت بنیه علمی طلاب تأکید کرد و افزود: همانند دانشگاه حوزه هم باید برای طلاب بورسیه بگذارد تا بتوانند بدون دغدغه به تحصیل بپزدازند چرا که زمانی انقدر در حوزه می ماندند که صدای علما و مراجع بلند شد و اکنون نیز سریع خارج می شوند و این افراط و تفریط ها شایسته نیست و آسیب هایی را در پی دارد.

وی به برخی مشکلات شاهرود چون کم آبی و بیکاری اشاره کرد و از مبلغان خواست تا در ایام تبلیغ مردم را به صرفه جویی توصیه کنند.

حجت الاسلام و المسلمین امینی گفت:  در حوزه علمیه شاهرود تا سطح سه امکان تحصیل وجود دارد و طبق امار 350 طلبه مرد و سه برابر آن طلبه زن وجود دارد.

وی از ارتباط متقابل بین طلاب قم با طلاب شاهرود تأکید کرد و بیان داشت: خوب است تا چنین جلسه ای هم در شاهرود برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha