جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
روزنامه قرآنی روشنگر

حوزه/ دبیر تحریریه روزنامه قرآنی روشنگر گفت: مردم مشتاق دریافت دیدگاه حوزه در عرصه های گوناگون از طریق خبرگزاری حوزه به عنوان تریبون رسمی حوزه و روحانیت هستند .

امیرعلی امینیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به این که به جهت قرآنی بودن روزنامه سراسری روشنگر، هر روز اخبار و مطالب خبرگزاری حوزه را رصد و دنبال می کند، اظهار داشت: خبرگزاری حوزه، رسانه ای است که در عرصه فضای مجازی و اینترنت باید جایگاه و رنکینگ بهتری داشته باشد که یکی از راهکارهای تحقق این مساله ناظر به مباحث فنی است.

وی افزود: گاهی اوقات وقتی خبر حوزه را در اینترنت جستجو می کنیم، برخی از سایت هایی ابتدا و پیش از خبرگزاری حوزه آورده می شود که شاید اهداف و رویکرد آن ها در تضاد آشکار با اهداف حوزه های علمیه باشد و لذا به نظر بنده باید کاری کرد که خبرگزاری حوزه در فضای وب بهتر و بیشتر دیده شود.

این رونامه نگار و فعال رسانه ای همچنین گفت: از سوی دیگر به نظر بنده ، تفکیک دقیق تر بخش ها و سرویس ها در خبرگزاری حوزه می تواند مفید و موثر واقع شود در این که مخاطب بیشتری به این رسانه جذب شود؛ به عنوان مثال در سرویس علمی – فرهنگی که مطالب بسیار خوبی هم دارد، هم بحث سینما وجود دارد، هم آیات و روایات، هم بحث سبک زندگی و لذا دایره خیلی وسیعی را شاهد هستیم که به نظر باید این ها از هم تفکیک داده شود.

وی اضافه کرد: شکل و فرم صفحه اصلی خبرگزاری حوزه فرم مناسبی است و در حد و اندازه خود باعث جذب مخاطب است، اما اشکالی که وجود دارد، این که برخی خبرها زمان نسبتاً طولانی به عنوان مطلب اصلی باقی می ماند و این کمبود تنوع در اخبار به نظرم ضربه می زند.

امینیان ادامه داد: در زمینه تولید محتوا، کارهای خوبی در خبرگزاری حوزه ارایه می شود اما باید توجه داشت که حوزه علمیه تنها مرتبط به شهر قم نیست؛ بلکه حوزه در همه عرصه ها همچون سینما، رسانه ، بهداشت، مسایل اجتماعی و غیره باید ورود کند چرا که مردم ما مشتاق دریافت اخبار و دیدگاه های رسمی حوزه از طریق رسانه ای چون خبرگزاری حوزه می باشند.

وی تاکید کرد: اهمیت این موضوع از آن روست که به هر حال ما کشور مسلمان هستیم نه یک کشور لاییک و بی دین و به همین خاطر باید خبرگزاری حوزه به عنوان رسانه اهالی دین باید در عرصه های گوناگون ورود کرده و دیدگاه و موضع روحانیون و علما را در مسایل مختلف به درستی بیان کند.

دبیر تحریریه روزنامه روشنگر همچنین گفت: نکته حایز اهمیت دیگر این که بکوشید خبرها و به خصوص تیتر مطالب و اخبار را به سمت نیازها و علائق مردم ببرید و کاری کنید که پیوند حوزه و مردم مستحکم تر شود؛ به طوری که در این باره حتی پوشش درس خارج فقه علما و مراجع تقلید را می توان با نگاه مردمی بررسی و تحلیل کرد تا به این وسیله بسترها و زمینه های ایجاد جذابیت در بین توده های مردم نسبت به اخبار و تحولات حوزوی مهیا شود

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha