جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سیدموسوی محمودی

حوزه/مدیر مدرسه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان بیجار با تاکید بر این که حوزه علمیه پویا می تواند در جامعه تحول آفرین باشد، گفت: سم مهلک هر مرکز علمی به ویژه حوزه های علمیه منفعل بودن است. اگر حوزه ای منفعل باشد، بی شک خروجی های آن هم افرادی بی میل به تبلیغ اصول دین اسلام هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدموسی محمودی، ظهر امروز در جمع اساتید و معاونین مدرسه سفیران هدایت ولی عصر (عج) شهرستان بیجار با اشاره به اینکه تحول نیاز وجوبی هر مجموعه ای است، اظهار داشت: امروز دنیا در حال توسعه و پیشرفت در زمینه علوم مختلف است، لذا حوزه های علمیه نیز به عنوان یک مجموعه باید در مسیر ترقی، توسعه و تحول مثبت حرکت کنند.

مدیر مدرسه سفیران حضرت ولی عصر (عج) شهرستان بیجار اظهار داشت: سم مهلک هر مرکز علمی به ویژه حوزه های علمیه منفعل بودن است. اگر حوزه ای منفعل باشد، بی شک خروجی های آن یعنی طلاب، هم افرادی بی میل به تبلیغ اصول دین مبین اسلام هستند.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه باید در زمینه هایی همانند پژوهش بیشتر از گذشته فعالیت داشته باشند، گفت: امر پژوهش از گذشته های بسیار در مراکز علمی وجود داشته است، ولی این مقوله در حوزه های علمیه کشور به تازگی مطرح شده است و در قدم های اول خود است.

مدیر مدرسه سفیران حضرت ولی عصر (عج) شهرستان بیجار گفت: امروز پژوهش در حوزه های علمیه و  مدارس دینی نقش تعیین کننده ای در رفع بسیاری از آسیب های اجتماعی و حتی دینی دارد، لذا مسئولان حوزوی نباید امر پژوهش را از یاد ببرند یا در حاشیه قرار دهند.

حجت الاسلام محمودی در ادامه با اشاره به اینکه در سالجاری تحصیلی در این مدرسه مقوله پژوهش جایگاه خاصی در بین طلاب پیدا کرده است، گفت: امور پژوهشی خود راه حل بسیاری از معضلات است. تنها با پژوهش است که می توان راه حل رفع مشکلات و نواقص اجتماع را برطرف نمود.

وی ادامه داد: پژوهش همانند قلب حوزه علمیه عمل می کند، لذا اساتید باید طلاب را به پژوهش ترغیب کنند که خوشبختانه در این مدرسه این امر در حال انجام است.

مدیر مدرسه سفیران حضرت ولی عصر (عج) شهرستان بیجار اظهار داشت: یکی دیگر از مسایلی که اساتید حوزوی ما باید آن را مد نظر داشته باشند این است که طلاب را به آموختن علوم دیگر تشویق کنند، زیرا طلاب بعد از فارغ التحصیل شدن از مدرسه باید یک روحانی جامع العلم باشند و بتوانند جوابگوی سئوالات، پرسش ها و شبهات مختلف در جامعه باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha