جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه یزد

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی سالهاست برای تغییر مزاج مردم تلاش می کنند، گفت: غذاهای فست فودی طراحی بیگانگان برای به خطر انداختن سلامت مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان یزد امروز در دیدار با جمعی از مسئولان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه تفکر یکی از مهمترین مسائلی است که باید در مباحث مختلف به کار گرفت عنوان کرد: اگر قدرت تفکر را در مباحث مختلفی مثل تولید و مصرف در کشور وارد کنیم بدون شک بسیاری از مسائل و مشکلات به خودی خود حل می‌شود چرا که تفکر درست زمینه حذف اشتباهات را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه چند موضوع مهم که در کشور باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد اظهار داشت: یکی از این موارد، مسئله تغذیه است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و نباید در این زمینه به اجانب و بیگانگان محتاج باشیم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد افزود: دشمنان نظام جمهوری اسلامی در این سال‌ها تلاش‌های بسیاری در زمینه تغذیه انجام دادند به صورتی که مزاج‌های مردم را با وارد کردن مواد غذایی مختلف تغییر داده و مشکلات بسیار زیادی را برای مردم ایجاد کردند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه  امروزه بیشترین مشکلات مردم و بیماری‌های آنها در کشور به مسئله تغذیه باز می‌گردد گفت: نحوه‌ کیفیت تغذیه از دیگر عوامل ایجاد مشکلات برای مردم است، به طور مثال در گذشته اکثریت مردم به دنبال غذاهای سالم بودند در حالی که امروزه بیشتر به دنبال غذاهای فست فودی می‌روند که طراحی اصلی آن را بیگانگان انجام دادند و هیچ کدام هم برای انسان‌ها دوام صحت و سلامت را در پی ندارد.

وی تصریح کرد: انحراف از مسئله تغذیه، مسائل و مشکلات عدیده‌ای را برای انسان‌ها ایجاد می‌کند و سلامتی جامعه بدون شک با نگاه جدی به تغذیه باز می‌گردد.

آیت‌الله ناصری یزدی اظهار داشت: شکل تغذیه‌ای امروز کشور مسائل مختلفی مانند کسالت، بیماری‌های گوناگون و خرج هزینه‌های بی‌فایده و بی اثر را در پی دارد که برخی از این مسائل شاید به شکل اول باز نگردد و انسان را با مشکلات بسیار سخت و پیچیده‌ای روبه رو سازد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه در بحث کشاورزی نیاز به نگاه جدی و مستمر مدیریت مصرف به ویژه در حوزه آب داریم، اذعان داشت: اگر روزی در بحث کشاورزی کوتاهی شود، خیلی از چیزها را از دست می‌دهیم.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha