سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد

حوزه/ معاون آموزش حوزه های علمیه با اشاره به این که در دوره جدید مدیریت آیت الله اعرافی، هدف او تحقق منویات و مطالبات مراجع عظام تقلید به ویژه مقام معظم رهبری است، گفت: البته این موضوع به معنای آن نیست که در گذشته تلاش ها برای تحقق این امر وجود نداشت، بلکه در این دوره هدف گذاری تقویت و سرعت بیشتر این مسأله است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد، معاون آموزش حوزه های علمیه کشور، امروز در مراسم افتتاحیه نهمین دوره اردوی علمی، آموزشی و تابستانی، در حوزه علمیه فیضیه بابل، با اشاره به اثرات مطلوب برگزاری اردوهای تابستانی، گفت: نخستین اردوی تابستانی رسمی در حوزه های علمیه کشور در فیضیه مازندران برگزار شد.

معاون آموزش حوزه های علمیه کشور این اردوهای آموزشی تابستانه را یادگار مرحوم آیت الله فاضل(ره)، موسس حوزه علمیه فیضیه مازندران دانست و افزود: به برکت همان تلاش ها امروز این اردوهای تابستانه در بسیاری از حوزه های علمیه کشور در حال برگزاری است و خروجی بسیار خوبی نیز به همراه دارد.

وی با بیان این که در اردوهای تابستانه، حدود پنج هزار طلبه در طرح های آموزشی شرکت دارند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این بسیاری از طلاب نیز در اردوهای تابستانه و طرح های شهید مطهری و ولایت حاضر هستند.

معاون آموزش حوزه های علمیه با اشاره به خدمات ماندگار آیت الله فاضل(ره)، موسس حوزه علمیه فیضیه بابل در طول عمر با برکت خود، بیان داشت: ایشان در کارنامه علمی تبلیغی خود، پرورش و تربیت عالمان و شخصیت های بنام حوزه های علمیه را به همراه دارد.

وی با بیان این که آثار عمر با برکت آیت الله فاضل(ره) امروز در جامعه نمایان و روشن است، خاطرنشان کرد: ایشان عالمی با هدف گذاری مشخص و روشن بود و در همه عمر خود نیز موفق عمل کرد تا این گونه ماندگار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد در بخش دیگری از سخنان خود از نظم به عنوان یک اصل مهم در حوزه یاد کرد و افزود: یک طلبه برای موفقیت در دوران تحصیل خود باید منظم باشد و اگر این نظم وجود نداشته باشد خطرناک است.

معاون آموزش حوزه های علمیه در ادامه سخنان خود با اشاره به این که در دوره جدید مدیریت آیت الله اعرافی در حوزه علمیه، هدف تحقق منویات و مطالبات مراجع عظام تقلید به ویژه مقام معظم رهبری بوده است، گفت: البته این موضوع به معنای این نیست که در گذشته این تلاش ها برای تحقق این امر وجود نداشت بلکه در این دوره هدفگذاری تقویت و سرعت بیشتر این مسأله است.

وی با بیان این که یکی از برنامه های مهم مدیریت، تقویت اختیارات مدارس علمیه است، افزود: در حال حاضر نیز اقدامات مناسبی در تفویض برخی اختیارات به مدیریت ها و مدارس علمیه کشور صورت گرفته است.

انتهای پیام


 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha