سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام رضا پرندیان

​حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اهمیت و ارتباط مستقیم معاونت آموزشی حوزه با طلاب؛ گفت: آموزش پیش نیاز تعلیم یک طلبه در مدارس علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام رضا پرندیان، عصر امروز در جمع معاونین و اساتید حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اهمیت بالای امور آموزشی در حوزه و مدارس علمیه اظهار داشت: آموزش پیش نیاز تعلیم یک طلبه در مدارس علمیه است.

معاون آموزش حوزه علمیه استان کردستان گفت: با این وجود باید در امر آموزش بسیاری از استانداردهای تحصیلی برای طلاب حاضر در مدارس علمیه مدنظر قرار بگیرد تا طلبه ها بتوانند در مسیر درست تحصیل قدم بردارند.

وی در ادامه سخنان خود به برخی از وظایف معاونت آموزش در حوزه علمیه اشاره کرد و افزود: وظایفی که بر عهده معاونت آموزش حوزه قرار دارد متنوع و مختلف است، معاون آموزش به صورت مستقیم با طلاب سروکار دارد و رفع مشکلات آنان در موارد آموزشی را بر عهده دارد.

حجت الاسلام پرندیان در ادامه گفت: خوشبختانه در سال تحصیلی که گذشت در بحث آموزش مشکل خاصی در حوزه علمیه کردستان و مدارس علمیه این استان دیده نشد که این حاصل همکاری خوب طلاب با این معاونت است.

معاون آموزش حوزه علمیه استان کردستان تاکید کرد: یک معاون آموزشی باید از همان ابتدای سال تحصیلی امور طلاب را تنظیم و برنامه ریزی های لازم را داشته باشد تا در اواسط یا اواخر دوران تحصیل، طلبه دچار مشکلات نشود.

این استاد حوزوی با تاکید بر نیاز مبرم همکاری طلاب با معاونت های آموزشی در حوزه های علمیه عنوان کرد: طلاب باید تمام مواردی که معاونت آموزشی حوزه و یا مدرسه علمیه به آنان ابلاغ می کند را مورد نظر داشته باشند و از این رو باید گفت یکی از معاونت هایی که بیشترین ارتباط را با طلاب دارد، معاون آموزشی می باشد.

وی کار و وظیفه دیگر معاونت ها در حوزه های علمیه را نیز متذکر شد و گفت: در کنار معاونت آموزش، دیگر معاونت ها همانند معاونت پژوهش، تهذیب، طلاب و دانش آموختگان، تبلیغ و... هر کدام وظایفی در بحث تحصیل طلاب بر عهده دارند.

حجت الاسلام پرندیان تاکید کرد: امیدواریم که در سال تحصیلی آینده در بخش معاونت آموزشی مشکل خاصی در مدارس علمیه کردستان همانند سالهای گذشته نداشته باشیم؛ البته باید گفت که همیشه هماهنگی های مدیر حوزه علمیه این استان مسیر راه را برای ما مشخص و همواره کرده است که از حیث از حجت الاسلام والمسلمین عباس عربیان به عنوان مدیر حوزه علمیه استان کردستان تقدیر و تشکر می کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha