جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آزمون سطح ۴ مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی

حوزه/ آزمون سطح ۴ مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی با حضور ۸۰۰ داوطلب امروز در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) درقم برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین ملکی امروز در حاشیه برگزاری آزمون سطح 4 مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی  حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اعلام برگزاری دوره سوم سطح 4 رشته  تخصصی تفسیر و علوم قرآنی گفت: تا کنون دو دوره از این رشته برگزار شد و به ترتیب 10 و 8 نفر در حال فارغ التحصیل شدند.

مدیر مرکز تخصصی تفسیر حوزه های علمیه عنوان کرد: برای این دوره 800 طلبه ای که سطح سه آنها تمام شده و پایان نامه را در رشته های مختلف اصول فقه و یا سایر رشته ها نوشتند، شرکت کردند.

وی افزود: از میان  این 800 نفر، 8نفر نهایتا برای تحصیل در دوره سطخ 4 رشته تخصصی تفسیر و علوم قرآنی پذیرفته خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به ضرورت رشته های تخصصی تفسیر در مواجه با آسیب ها و انحرافات این رشته، گفت: ضرورت ورود در رشته های تخصصی تفسیر از سالهای قبل بیشتر و اهمیت آن دو چندان شد، چون استقبال مردم از قرآن روز به روز افزایش یافته است.

مدیر مرکز تخصصی تفسیر حوزه های علمیه عنوان کرد: شکل گیری رشته تخصصی تفسیر در فهم صحیح از قرآن، جلوگیری از انحرافات و برداشت های  اشتباه از قرآن، توانست گام مؤثریبردارد، که در حوزه اتفاق افتاد و این مطلب را برای همگان مشخص کرد، فهم از قرآن نیازمند به تخصص است.

وی افزود: همین مسئله که فهم از قرآن نیازمندبه تخصص است، باعث شد ورود در رشته تخصصی تفیسر بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: متخصص قرآن می تواند با حضور در مجامع علمی جلوی فهم نادرست و ناصحیح  و برداشت و انحرافات از قرآن را بگیرد.

مدیر مرکز تخصصی تفسیر حوزه  عنوان کرد: حوزه علمیه در تلاش است برای جلوگیری از برداشت های غلط از قرآن، افراد متخصصی را در این رشته تربیت کند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی، یکی از برنامه های دشمن را بی اعتبار کردن قرآن در بین مسلمانان، تولید شبهات علیه قرآن و انتشار در فضای مجازی دانست، اظهار داشت: انتشار شبهات قرآنی در فضای مجازی و در بین جوانان عمل خطرناکی است که در حال اتفاق افتادن است و همین امر می طلبد طلاب وارد رشته های تخصصی تفسیر شوند و برای دفاع از قرآن و پاسخ گویی به شبهات به مقابله با دشمنان اقدام نمایند.

وی از آیت الله اعرافی مدیر  حوزه های علمیه که باعث تغییر و تحول در رشته های تخصصی  از جمله آن شکل گیری گروهای علمی تربیتی در رشته های تخصصی و واگذاری مدارج علمی به رشته های تخصصی و جلوگیری ازطولانی شدن اخذ موضوع و پایان نامه شده، تقدیر و تشکر کرد.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha