جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشست مسئولان آموزش مدارس علمیه خراسان شمالی

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: اگر حوزویان برای فضای مجازی تولید محتوا داشته باشند و در این زمینه به‌صورت تیمی و تشکیلاتی کار کنند بدون شک می‌توانند بیش از پیش در این عرصه مؤثر باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، ظهر امروز در نشست مدیران و مسئولان آموزش مدارس علمیه استان که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به‌ویژه برنامه‌های فرهنگی و تهذیبی مدارس علمیه در ایام تابستان، اظهار کرد: اگرچه برنامه‌های تابستانی در هر مدرسه طبق تشخیص مدیر مدرسه و پس از تأیید مرکز مدیریت برگزار می‌شود؛ اما هدف‌گذاری این برنامه‌ها یکسان بوده و با هدف تعالی حوزه‌های علمیه طبق فرمایشات و تأکیدهای رهبر معظم انقلاب انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های پیش روی حوزه علمیه خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: با توجه به جذب طلاب جدیدالورود، برای سال تحصیلی آتی درمجموع دو هزار و 500 طلبه در حوزه علمیه خراسان شمالی خواهیم داشت و سطوح درسی هم تا سطح چهار در استان تثبیت شده است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: با توجه به اینکه زیرساخت‌های آموزشی در حوزه علمیه استان به حد قابل قبولی رسیده، اکنون باید به سمت مهارت‌آموزی و دانش‌افزایی برویم و به فعالیت‌های خود عمق دهیم.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طلاب ما باید کار با کودک و نوجوان را یاد بگیرد، اظهار کرد: راه‌اندازی مهدهای کودک و فعالیت در این مراکز فرصت مناسبی برای طلاب به‌ویژه طلاب خواهر است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با تأکید بر ضرورت ورود طلاب به بحث کار تربیتی از مهدکودک تا پیش‌دبستانی، اضافه کرد: افزون بر مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌ها، عرصه کار تبلیغی و تربیتی برای طلاب سطوح دو و سه در مدارس لبیک هم فراهم است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت فعالیت بیشتر طلاب و روحانیان در فضای مجازی، افزود: اگر حوزویان برای فضای مجازی تولید محتوا داشته باشند و به‌صورت تیمی و تشکیلاتی کار کنند، بدون شک می‌توانند در این زمینه مؤثر و مثمر ثمر واقع شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: طلاب باید احساس قرار داشتن در جنگ فرهنگی را داشته و در این زمینه حساسیت و دغدغه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha