جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
علی دارابی -  صدا و سیما

حوزه/برجسته‌سازی خدمات و کارنامه انقلاب اسلامی در چهلمین سالگرد انقلاب یکی از مهمترین اقدامات به شمار می رود و ویژه برنامه‌ها باید زودتر آغاز شوند، چرا که این اقدام خط بطلانی است برای بدخواهان.

خبرگزاری«حوزه»،/سومین همایش رشد و تعالی مراکز صداوسیمای استان‌ها با حضور مدیران کل مراکز و به مدت سه روز در  مشهد مقدس در حال برگزاري است، همایشی که یکی از محورهای اصلی آن، بحث و بررسی چگونگی بزرگداشت  چهل سالگی  انقلاب اسلامی و بایستگی‌های آن بود و درباره راهکارهای  صداوسیما در شرایط کنونی جامعه گفت وگو و تبادل نظر شد.

در ابتدای این همایش آیت‌الله علم‌الهدي نماینده ولی فقیه در خراسان  رضوی و امام جمعه مشهد طی سخنانی به بایدها و نبایدهای رسانه‌ای در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: نباید تحت تاثیر صلابت پوشالی دشمنان قرار بگیریم.

 وی همچنین به این نکته اشاره کرد که هدف دشمن آن است که صداوسیما را از رسالت اصلی آن یعنی ترویج دین و معارف دینی باز دارد به همین دلیل در هر برنامه تولید شده در  صداوسیما باید سهم  انقلاب و دین کاملا مشخص باشد.

من هم در این همایش فرصت یافتم نکاتی را با همکارانم در مراکز استانی صداوسیما در میان بگذارم؛ از جمله این موارد، برکاتی بود که انقلاب اسلامی نصیب ملت ایران کرد؛ معتقدم با گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی به برخی از اهداف و دستاوردهای آن دست یافته‌ایم و در تحقق برخی از آنها با موانع و چالش‌هایی روبرو هستیم که بازنمایی و انعکاس باورپذیر و مستدل این موارد در رسانه از جمله اولویت‌های صداوسیما ست.

محور بعدی سخنرانی من در این همایش، ریشه‌شناسی و حل پایه‌ای مشکلات اقتصادی از سوی دولتمردان بود؛ در این زمینه به این مسئله مهم اشاره کردم که پایبندی آحاد مختلف جامعه ایرانی به انقلاب اسلامی در عین ناراضی بودنشان از عملکرد برخی مسئولان سرمایه ای بزرگ محسوب می شود اما باید توجه داشت که دشمنان برای مقابله و نابودی انقلاب اسلامی از هیچ توطئه‌ای فرو گذار نکرده و نخواهند کرد اما نشنیدن صدای مردم و ربط دادن همه اعتراضات به دشمنان، راهبردی غلط و خطرناک است، در این شرایط صداوسیما نیز دارای وظایفی است که  داشتن تحلیل درست و جامع از اوضاع کنونی جامعه ایران، تهدیدات، فرصت‌ها، موانع و چالش‌ها، یکی از مهمترین آنها به شمار می‌رود.

در ادامه به بایسته های بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به ویژه در مراکز استانی  صداوسیما پرداختم؛ اینکه برجسته‌سازی خدمات و کارنامه انقلاب اسلامی در چهلمین سالگرد انقلاب یکی از مهمترین این اقدامات به شمار می رود و ویژه برنامه‌ها باید زودتر آغاز شوند چرا که این اقدام خط بطلانی است برای بدخواهان که گفته‌اند

«نخواهیم گذاشت ملت ایران چهل سالگی، انقلاب را جشن بگیرند»؛

صداوسیما باید  وحدت،  اخوت و برادری میان مسئولان، جناح‌های سیاسی وفادار به نظام و آحاد ملت را تقویت کند و از هرگونه  اختلاف،  تفرقه افکنی، تسویه حساب سیاسی بپرهیزد. شبکه های استانی باید زبان مردم باشند، یکی از کار ویژه‌های شبکه‌های استانی باید این باشد که مردم اعتراضات خودشان و غم و شادی خودشان را در شبکه استانی ببینند.

علاوه بر اینها لازم است حقایق را با  مردم در میان بگذاریم؛ برای این منظور همراه کردن مسئولان ارشد استان با تحلیل‌های رسانه و راهبردهای آن، یکی دیگر از وظایف شبکه‌های استانی به شمار می‌رود؛  شبکه های استانی باید تلاش کنند تا مسئولان هر شهر و استان پاسخگو بوده و در رسانه حضور داشته باشند، در میان مردم بروند و مسائل و مشکلات مردم را حل کنند و  رادیو و تلویزیون های استانی همه اینها را بازتاب دهند.

علی دارابی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha