سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
اعزام معلمان مصری به بحرین

حوزه/ با وجود تعدادی زیادی معلم بیکار در بحرین؛ اداره آموزش و پرورش استان کفرشیخ مصر اعلام کرد ۳۸ معلم مصری در رشته های انگلیسی، ورزش و زبان عربی را به بحرین ارسال کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، اداره آموزش و پرورش استان کفرشیخ مصر اعلام کرد 38 معلم مصری در رشته های انگلیسی، ورزش و زبان عربی را به بحرین ارسال کرده است.

اداره آموزش و پرورش کفرشیخ ضمن اعلام اسامی این معلمان گفت: آنها قرار است در سال تحصیلی 2018  ـ2019 در بحرین اشتغال داشته باشند و ما این افراد را بنا بر ملاک های اعلام شده توسط بحرین انتخاب کرده ایم.

لازم به ذکر است که در این لیست فقط اسامی معلمان اعزام شده از استان کفرشیخ اعلام شده و 27 استان دیگر مصر نیز لیست معلمان اعزامی خود به بحرین را به صورت جداگانه اعلام می کنند.

این اقدام بحرین در جذب معلمان خارجی در حالی صورت می گیرد که تعداد زیادی از معلمان و فرهنگیان بحرینی بیکار هستند و از سوی دیگر وزیر آموزش و پرورش بحرین اعلام کرده بود که این وزارتخانه بنا دارد در صورتی که کارشناس و معلم داخلی در رشته ای موجود نباشد، به صورت بسیار محدود از معلمان خارجی استفاده کند.

اما منابع بحرینی در این زمینه اعلام کردند که وزارت آموزش و پرورش بحرین تا کنون درخواست های زیادی برای کار در این مزاتخانه را از جانب متقاضیان داخلی رد کرده و این اقدام آنها فقط به خاطر دلایل سیاسی و تبعیض طایفه ای صورت می گیرد.

وضعیت آزادی  و تبعیض در بحرین به گونه ای است که وزارت امور خارجه آمریکا نیز در گزارش اخیر خود درباره آزادی های دینی اعلام کرده بود که با وجود کمبود معلم در سیستم آموزشی بحرین، تعدادی از معلمان کارآمد شیعه در بحرین از کار برکنار شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha