جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه یزد

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به لزوم بررسی کامل دستاوردها و فعالیت در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: سیستم آموزشی کشور مربوط به ۱۰۰سال پیش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان یزد، عصر امروز در دیدار با مسئولان شورای نگهبان در استان یزد با بیان اینکه مدارس ما باید به گونه‌ای تغییر کنند که دانش‌آموزان خودشان متفکر، خلاق و نوآور باشند گفت: دانش آموزان باید به نحوی پرورش یابند که با استفاده از فکر و عقل و درایتشان، اقتصاد و سایر عرصه‌های این کشور را بسازند نه اینکه از دانشگاه خارج شوند و چندین هزار جوان به تعداد بیکاران اضافه شود.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد، برنامه‌ریزی‌های سبک آموزشی فعلی در ایران را مربوط به 100 سال گذشته دانست و اضافه کرد: سبک آموزشی ما مربوط به زمانی است که انگلیسی‌ها مکتب قرآن را از ما گرفتند و کلاس‌های این چنینی را جایگزین کردند و قرآن را از مدارس کنار زدند.

امام جمعه یزد در ادامه با تاکید بر اینکه باید زمینه آشنایی کامل جوانان با اهداف و ارزش‌های انقلاب فراهم شود اظهار داشت: الان انقلاب اسلامی ایران به چهلمین سال خود رسیده و زمان آن رسیده که یک بررسی کامل در ارتباط با دستاوردها، فعالیت‌ها و خدمات انقلاب صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه هر کاری با نقاط ضعف و قوتی روبرو است بیان کرد: باید بررسی کنیم ببینیم فعالیت ما در این چند ساله چه مشکلاتی داشته و در راستای رفع نقاط ضعف برآییم و نقاط قوتمان را بیش از پیش تقویت کنیم.

آیت الله ناصری یزدی بیان کرد: بسیاری از ارگان‌ها در نظام اسلامی ایران خوب عمل کردند و دستاوردهای بسیاری داشتند ولی برخی از ارگان‌ها هم عملکرد خوبی نداشتند و یا اینکه ممکن است عقب گرد کرده باشند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha