پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت السلام علیدادی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی در برنامه محفل انس با قرآن که در دوره طرح میثاق طلبگی برای داوطلبین ورود به حوزه کرمان در مدرسه محمودیه برگزار شد، طلبگی را راهی مهم و دشوار برشمرد و درس خواندن، عمل کردن و تبلیغ را سه رسالت مهم طلاب برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی، نماینده ولی فقیه در استان کرمان، در برنامه محفل انس با قرآن که در دوره طرح میثاق طلبگی برای داوطلبین ورود به حوزه کرمان، در مدرسه محمودیه برگزار شد، طلبگی را راهی مهم و دشوار برشمرد و گفت: مسیر طلبگی، مسیری سخت، ارزشمند و طولانی است. تنها جایی که از دل آن امثال امام خمینی و مقام رهبری بیرون می آیند، حوزههای علمیه هستند. اینجا مکان شاگردی امام صادق(ع) و  سربازی امام زمان(عج) است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: طلاب از بدو ورود به حوزه ها سه رسالت مهم برعهده دارند که باید از همین ابتدا خود را برای انجام این سه رسالت مهم آماده کنند.

وی به اولین رسالت طلاب اشاره کرد و بیان داشت: اولین رسالت و مسولیت مهم طلاب خوب درس خواندن است. طلاب باید از روز اول جوری درس بخوانند که همان درس را بتوانند تدریس کنند. طلاب باید در زمینه کسب علم همت بگذارند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی افزود: رسالت دوم عمل است. باید به آنچه فرا میگیرید عمل کنید. عمل خیلی مهمتر از فهم است. مخصوصا برای طلاب که در چنین جایگاهی قرار گرفتهاند. یک طلبه با آیات و روایات سرو‌کار دارد و مردم دینشان را از طلاب و روحانیون میگیرند. طلاب بایستی هم خوب مسایل را بفهمند و هم درست به آنها عمل کنند زیرا  هر عملی که یک طلبه انجام میدهد الگوی جامعه است.

امام جمعه کرمان اظهار کرد: رسالت سوم طلاب تبلیغ است. باید طلاب آنچه فراگرفتهاند و  به آن عمل می‌کنند را به بهترین وجه ممکن به مردم برسانند و تبلیغ کنند. تبلیغ رسالتی بسیار بزرگ است و که بر دوش طلاب و روحانیون است. البته باید یک طلبه مقتضیات زمان، محیط و مخاطب را خوب بشناسد و تا حد امکان به علوم‌دیگر توجه داشته باشدT تا در تبلیغ خود موفق عمل کند.

لازم به ذکر است، این مراسم ویژه داوطلبین مقطع سیکل شمال استان کرمان بود که در طی آن و پیش از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علیدادی، مراسم قرائت قرآن توسط قاریان برتر استانی برگزار شد.

همچنین حجت الاسلام احمد مومنی معاون تهذیب حوزه علمیه کرمان به ارائه گزارشی از برنامههای دوره میثاق طلبگی پرداخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha