جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیر امور مبلغین سازمان تبلیغات

مدیر کل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی کشور از فعالیت تبلیغی بیش از ۴ هزار روحانی مبلغ در مناطق مختلف کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام حسن رقیمی، مدیر کل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی کشور،  در گردهمایی فصلی و کارگاه آموزشی روحانیان مستقر استان در لاریجان آمل، با مهم ارزیابی کردن امر تبلیغ در اسلام گفت: پیامبر گرامی اسلام نخستین وظیفه ای که از سوی خداوند متعال به او ابلاغ شد رساندن پیام الهی به مردم یعنی همان تبلیغ دین بود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که در ادوار مختلف تاریخ ائمه معصومین(ع) نیز وظیفه مهم تبلیغ دین را عهده دار بودند، افزود: امروز این رسالت مهم و حساس بر عهده روحانیت است.

حجت الاسلام رقیمی با اشاره به این که تبلیغ دین کار آسانی نیست بلکه مهارت های خاص خود را می طلبد، خاطرنشان کرد: روحانیت در طول تاریخ همواره این رسالت مهم را با نهایت علاقه و حساسیت انجام داده اند.

مدیر کل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان این که روحانیت همواره دغدغه دینداری داشته است، تصریح کرد: حفظ و گسترش دین در جامعه امروز مرهون تلاش ها و از مجاهدت های علما و بزرگان دینی در طول تاریخ است.

وی با اشاره به این که حضور در صحنه روحانیت عامل مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی است، خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده هر جا که حضور روحانیت پررنگ تر بوده در آن نقطه با آسیب های فرهنگی کمتری مواجه بوده ایم.

حجت الاسلام رقیمی در ادامه سخنان خود از فعالیت بیش از چهار هزار روحانی مستقر در مناطق مختلف کشور خبر داد و تصریح کرد: این شبکه عظیم تبلیغی ظرفیت ارزشمندی برای گسترش و تبلیغ دین در جامعه است.

مدیر کل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان این که نباید این ظرفیت بالای تبلیغی را نادیده گرفت، خاطرنشان کرد: هر یک از این مبلغان دینی رسانه ای ارزشمند برای بیان احکام و عقاید دینی برای جامعه است.

وی به هجمه های سنگین دشمنان علیه دین و اعتقادات مردم اشاره کرد و با بیان این که دشمن سرمایه گذاری گسترده ای برای دین زدایی در جامعه اسلامی انجام داده، گفت: تبلیغ و گسترش اصول و مبانی دینی راهکاری مناسب برای خنثی کردن توطئه های دشمنان دین است.

حجت الاسلام رقیمی با بیان این که منبر و خطابه رسانه ای با قدمت بالا است که اثرگذاری مطلوبی نیز در ترویج و گسترش دین و احکام اسلامی داشته، افزود: امروز نیز باید از این ظرفیت و پتانسیل بالای تبلیغی جهت رساندن پیام دین و حراست از ارزش های الهی در جامعه بهره گیریم.

مدیر کل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی کشور در ادامه سخنان خود به حضور مستمر روحانیان مستقر در مناطق محروم و روستایی اشاره کرد و آن را نوعی جهاد در راه دین دانست و گفت: مبلغان دینی به همراه خانواده های خود در مناطق دورافتاده و محروم حضور پیدا می کنند تا به وظیفه خود عمل کنند و این بسیار ارزشمند است.

وی با بیان این که حضور مستمر یک روحانی در مناطق محروم و روستایی اثرات مطلوبی در زندگی فردی و اجتماعی افراد خواهد داشت، خاطرنشان کرد: ارزیابی ها نشان داده که حضور روحانیت در روستا علاوه بر رشد معنوی و فرهنگی، با عمران و آبادانی روستا نیز همراه خواهد بود.

حجت الاسلام رقیمی با اشاره به این که مسأله هجرت روحانیان از مناطق شهری به روستاها و مناطق محروم امری ضروری است، تصریح کرد: بسیاری از علما و مراجع دینی نیز در طول تاریخ بخش مهمی از زندگی تبلیغی خود را در مناطق دورافتاده و محروم سپری کردند.

وی در ادامه سخنان خود برگزاری کارگاه های آموزشی را فرصت ارزشمندی برای بروز رسانی دانش و تقویت سطح آگاهی تبلیغی مبلغان دینی عنوان کرد و گفت: امروز یک مبلغ برای پاسخگویی به نیازهای روز جامعه نیازمند تقویت آگاهی های تخصصی و عمومی خود است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha