جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدرسه علمیه خواهران غدیریه شیراز

حوزه/مدرسه علمیه خواهران غدیریه شیراز در سال ۱۳۹۵ توسط حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی تأسیس شد و با ۴۵ طلبه در پایه‌های اول و دوم مقطع سطح دو (کارشناسی) مشغول فعالیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از شیراز، مدرسه علمیه خواهران غدیریه شیراز در سال 1395 توسط حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی تأسیس و با نظارت مدیریت حوزه علمیه خواهران استان و با بهره‌مندی از امکانات فراوان آموزشی، فضای مناسب و تازه‌ساخت، سالن اجتماعات، هم‌جواری با مسجد خاتم‌الانبیاء(ص)، دسترسی آسان به وسایل نقلیه عمومی، برگزاری نشست‌های بصیرت افزایی و روشنگری، جلسات اخلاقی و پژوهشی متعدد ازجمله کلاس‌های هوشمند، اتاق سایت، فعالیت‌های فرهنگی و پایگاه بسیج نورالزهرا(س)، کتابخانه 60 هزارجلدی مجهز به سالن مطالعه جهت بهره‌مندی طلاب در زمینه آموزش و پژوهش علوم دینی به‌منظور تهیه مقالات و تحقیقات و پایان‌نامه‌های تحصیلی، ارائه خدمات مشاوره‌ای، خوابگاه، مهدکودک و صندوق رفاه و قرض‌الحسنه در مقطع سطح 2 مشغول به فعالیت است. این مدرسه با همراهی اعضای هیئت‌امنا، حجج‌الاسلام والمسلمین سید محمدرضا ملیحی، محمد هاشمی، خان‌زاده و محمد شریفانی و مدیریت خانم زهرا نعمتی اداره می‌شود.

  • مروری بر فعالیت‌های مدرسه علمیه خواهران غدیریه شیراز

بخش اول: فعالیت‌های آموزشی

اهتمام جدی مدارس علمیه به بحث و مباحثه دروس توسط طلاب، وجود رابطه صمیمی بین استاد و شاگرد، توجه ویژه اساتید به امور آموزشی و اخلاقی و تهذیب طلاب، حاکم بودن فضای صمیمیت و اخلاص بر حوزه‌های علمیه، تعهد اساتید بر تبیین کامل مطالب درسی برای طلاب و... از ویژگی‌ها و امتیازات نظام آموزشی در حوزه‌هاست.

در راستای اهداف آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران، این مدرسه نیز با دارا بودن 45 طلبه در پایه‌های اول و دوم و با بهره‌مندی از اساتید مجرب و توانمند حوزه و شخصیت‌های علمی شیراز که دارای مجوز از مرکز مدیریت به انجام رسالت خود مشغول هستند و مسئولیت خطیر خود را در حیطه موارد آموزشی مختلفی چون پیگیری وضعیت اخلاقی و آموزشی طلاب، ثبت اطلاعات آموزشی و انتخاب واحد درسی طلاب در زمان مقرر، پاسخگویی به طلاب مراجعه‌کننده جهت مرخصی‌ها و توجیه غیبت‌ها، برنامه‌ریزی و برگزاری امتحانات و پیگیری وضعیت اساتید و ارزشیابی آنان، اجرای آیین‌نامه‌های مرکز مدیریت، جذب و پذیرش داوطلبین و تعامل با مراکز مختلف جهت ارتقای سطح علمی طلاب و اساتید و... عهده‌دار است.

بخش دوم : فعالیت‌های فرهنگی

  1. حفظ جزئی و موضوعی قرآن زیر نظر مربی در ساعات فرهنگی و شرکت در جشنواره قرآن و عترت شرکت و کسب  امتیاز
  2. یکی دیگر از رسالات حوزه، ترویج ازدواج بین جوانان متعهد و انقلابی است. این مدرسه از لحاظ مالی و حضور مشاوران برای راهنمایی، طلاب را حمایت می‌کند.
  3. برگزاری نشست‌های بصیرت افزایی سیاسی برای آگاهی طلاب از مسائل روز جامعه و منطقه در کنار آموزش،
  4. برگزاری کلاس اخلاق
  5. برگزاری مراسم در مناسبت‌های مذهبی
  6. اجرای طرح سنجش سلامت
  7. اجرای برنامه‌های ورزشی در کنار برنامه‌های آموزشی در سالن ورزشی و مهیاکردن وسایل ورزشی برای حضور طلاب
  8. برپایی نماز جماعت

بخش سوم: فعالیت‌های پژوهشی

در راستای اهداف پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران، و عناوین فعالیت‌های پژوهشی اجرایی در مدارس علمیه خواهران، این مدرسه جهت ترغیب و تشویق و مستعد سازی طلاب در امر پژوهش، فعالیت‌های زیر را انجام می‌دهد.

  1. کارگاه آموزشی مهارت استفاده از رایانه
  2. کارگاه فیش‌نویسی کتابخانه‌ای
  3. کارگاه روش مطالعه و یادگیری
  4. کارگاه بیان تفسیر
  5. نشست پرسش و پاسخ‌های پژوهشی
  6. نشست منبع شناسی
  7. نشست حجاب و عفاف
  8. همایش وحدت حوزه و دانشگاه
  9. نمایشگاه کتابخانه باز با عناوین مختلف مذهبی، خانوادگی، بصیرتی و... به‌صورت دائمی

نشانی: شیراز- بلوار احمدی جنوبی- بعد از میدان شهید فهمیده - مجتمع دارالقرآن غدیر -طبقه دوم – مدرسه علمیه خواهران غدیریه شیراز - شماره تماس: 07137369513 دورنگار: 07137361026

سخن آخر

طبق بیانات مؤسس محترم مدرسه علمیه خواهران غدیریه شیراز حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی «مهم‌ترین رسالت حوزه‌ها، تقویت باورهای اعتقادی و شوق و انگیزه طلاب برای علم‌آموزی و حضور در همه صحنه‌های زندگی است. حوزه باید پاسخگوی شبهات باشد چراکه دشمن در تمام زمینه‌ها برنامه‌ریزی کرده است.»

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha