جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید موسی، حسینی کاشانی

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد با محور قرار دادن مسجد در فعالیت های فرهنگی و قرآنی نقش موثری را در جذب افراد ایفا کرده و روز به روز دلبستگی به مساجد بیشتر می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، سید موسی حسینی کاشانی  امروز  در مراسم افتتاحیه دوره های ارتقاء مربیان خانه‏ های نور سراسر کشور که در  قم در حال برگزاری است، ضمن ابراز خوشنودی از برگزاری برنامه های فرهنگ قرآنی در قم گفت: یکی از برنامه هایی که می تواند در راستای ترویج فرهنگ قرآنی موثر باشد حضور مربیان آموزش دیده است تا بتوانند جاذبه ایجاد کرده و نسل جدید را روز به روز نسبت به قرآن علاقه مند نموده و محبت آنها را به قرآن بیشتر کنند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص حفظ قرآن گفت: رهبر معظم انقلاب به مباحث قرآنی به ویژه حفظ قرآن تاکید دارند و می فرمایند باید ده میلیون حافظ داشته باشیم.

حسینی کاشانی با اشاره به بحث عمل به قرآن و توجه به مفاهیم قرآنی گفت: اگر بخواهیم در راستای فعالیتهای قرآنی برنامه جامعی را دنبال کنیم نیازمند تربیت الگوهای قرآنی هستیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر یک هزار و ٥٠٠ خانه نور در سراسر کشور در رابطه با آموزش قرآن فعالیت می کنند و کانون های مساجد با محور قرار دادن مسجد در فعالیت های فرهنگی و قرآنی نقش موثری را ایفا کرده و روز به روز دلبستگی به مساجد بیشتر می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تاکید کرد:چنین برنامه هایی می تواند بسیار راهگشا باشد چرا که شاخص های قرآنی باید روز به روز در کشور افزایش یابد.

حسینی کاشانی تصریح کرد: با محور قرار دادن مسجد به عنوان یکی از ارکان اسلامی، به توفیقات بیشتری دست خواهیم یافت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha